Buborék Kaprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: Pudva, SONI, Bogyo28

Post Reply
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Buborék Kaprija

Post by Bubor »

Elérkeztem a következő lépéshez ( az első a kifizetése volt ), használható járművet készíteni a "szoborból".
Az alját még a nyáron lepucoltam, két kisebb lyukat leltem :oops: négyet meg én csináltam :lol: , hogy a küszöb át tudjon szellőzni ( ez nem biztos, hogy a legjobb megoldás...) és lealapoztam. Tudom a kavicsfelverődés,stb ellen van kitalálva az alvázvédő, de én megőrülök a "festék" tutymák alatt szétrodhadó részektől.
Így legalább látszik hol kezd a zsizsik dolgozni. :-?

Az összes szilent, csilapító ramaty, úgyhogy kipiszkáltam a futóművet. ( rekeszben várja a felújítást )

A porlasztó felújítása (felújító szettel kitisztítással) után siralmasabb lett a működése, mint előtte volt úgyhogy egy újat rendeltem hozzá (Gabura Motorsport) katalógusban létezik, remélem egyszer be is építhetem :-D ( aug 14 óta várom... :cry: ).
Attachments
Ide álmodtam egy toronycsapágyat...
Ide álmodtam egy toronycsapágyat...
a torony helye.jpg (20.18 KiB) Viewed 7557 times
a csavarhúzó nem megy át , de nem vagyok vele megbékélve...
a csavarhúzó nem megy át , de nem vagyok vele megbékélve...
ezzel még foglalkozni kell.jpg (20.66 KiB) Viewed 7557 times
Nem. Nem lesz Bigfoot.
Nem. Nem lesz Bigfoot.
felemelve.jpg (47.08 KiB) Viewed 7557 times
Last edited by Bubor on Mon Oct 07, 2013 4:53 pm, edited 1 time in total.

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Bubor Kaprija

Post by daytona »

Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Buborék Kaprija

Post by Süni »

Azt a karbit ha elviszed Geree-hez http://www.geree.hu" onclick="window.open(this.href);return false; , biztos megoldja a gondod.

User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2546
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Buborék Kaprija

Post by Pudva »

Ezaz, csak így tovább! Az alvázvédelmet pedig tessék megcsinálni 8-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.

Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

Köszönöm , ha ismét keréken áll megkeresem.
Vezérműszíj csere, szelepállítás stb, is kellene, de csak szépen sorban :cry:

User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 927
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Bubor Kaprija

Post by SONI »

daytona wrote:Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ha jól emlékszem van színtelen alvázvédő.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Bubor Kaprija

Post by Tibi »

SONI wrote:
daytona wrote:Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ha jól emlékszem van színtelen alvázvédő.
vagy festhető is nem ?
1980 Capri MK3

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5485
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Bubor Kaprija

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
SONI wrote:
daytona wrote:Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ha jól emlékszem van színtelen alvázvédő.
vagy festhető is nem ?
az biztos van:

http://www.totallux.hu/alvaz-es-uregved ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

Köszönöm a tippet, kipróbálom a szürke " maszatot" az off-on, tavasszal kiderül hogy bírja :idea:

Toronycsapágy ügyben kicsit elakadtam. Az látszódott, hogy az első lengéscsillapítók dugattyúját cserélni kell ( kicsit "megfaragta " valaki), de újat nem szeretnék venni.
Kárászy-ék megcsinálják, de milyen méretre :?:
Ültetni nem szeretném, tehát X típus építési magassága még hozzájön a rudazat hosszához, sajna autósboltban csak cikkszámok vannak,nem engednek próbálgatni :-( -Süni szerint valami Fordé jó lenne, de melyik? -

A motortérben lévő "tököt" lehet -kell? javítani-felújítani? vagy mivel a terhet a csapágyak viszik marad dísznek?
Attachments
a tök.jpg
a tök.jpg (26.28 KiB) Viewed 7376 times
faragvány.jpg
faragvány.jpg (29.78 KiB) Viewed 7376 times

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Buborék Kaprija

Post by Süni »

Egész pontosan azt mondtam, hogy Bogyóék MINTHA a Scorpioét építették volna be. ;-)

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1049
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Buborék Kaprija

Post by White Shark »

A Capri kormányzásnak pont az a gumiágy a lényege amit ki akarsz hagyni ,ha csapágyat építesz be nem fog magától visszaforogni .

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4631
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Buborék Kaprija

Post by szszaby »

White Shark wrote:A Capri kormányzásnak pont az a gumiágy a lényege amit ki akarsz hagyni ,ha csapágyat építesz be nem fog magától visszaforogni .
Nekem nincs fixre húzva a szár, hogy forogjon a gumiágyban és szépen visszaforog a kormány.
Ford Capri MkI Essex

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1049
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Buborék Kaprija

Post by White Shark »

Az úgy nagyon nem jó ,a gumiágyban fémhüvely van ,akkor neked az egyik most koptatja a másikat ,egy idő után kopogni fog.

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Buborék Kaprija

Post by daytona »

A kormany szerintem kanyar utan nem a toronycsapagy miatt all vagy nem all vissza kozepallasba, hanem az utanfutas miatt. Ami azt jelenti, hogy a kerek talajjal erintkezo pontja mennyire van a mogott a fiktiv pont mogott, amit a lengokarcsap tengelyenek fiktiv folytatasa a talajjal metsz ki. Ez biztositja, hogy a kocsi orra akkor van legalacsonyabban, amikor egyenesben van a kormanymu. Maskepp fogalmazva, ha barmerre tekerjuk ki a kormanyzast, a kocsi orra magasabbra kerul, igy a sulyero igyekezni fog ez ellen a kikormanyzott hatas ellen dolgozni, tehat vissza fog akarni teriteni egyenes allasba.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976

Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

White Shark wrote:Az úgy nagyon nem jó ,a gumiágyban fémhüvely van ,akkor neked az egyik most koptatja a másikat ,egy idő után kopogni fog.
Ez szerintem a siklócsapágy elve :roll: ,vagy nem?

Amennyiben a" tök" alá teszem ( a rugótányér és a "bódé" közé) a kúpgörgős csapágyat az " utánfutás" szöge nem változik :roll: vagy mégis :?:

Post Reply