Buborék Kaprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderátorok: SONI, Pudva, Bogyo28

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » hétf. okt. 07, 2013 3:46 pm

Elérkeztem a következő lépéshez ( az első a kifizetése volt ), használható járművet készíteni a "szoborból".
Az alját még a nyáron lepucoltam, két kisebb lyukat leltem :oops: négyet meg én csináltam :lol: , hogy a küszöb át tudjon szellőzni ( ez nem biztos, hogy a legjobb megoldás...) és lealapoztam. Tudom a kavicsfelverődés,stb ellen van kitalálva az alvázvédő, de én megőrülök a "festék" tutymák alatt szétrodhadó részektől.
Így legalább látszik hol kezd a zsizsik dolgozni. :-?

Az összes szilent, csilapító ramaty, úgyhogy kipiszkáltam a futóművet. ( rekeszben várja a felújítást )

A porlasztó felújítása (felújító szettel kitisztítással) után siralmasabb lett a működése, mint előtte volt úgyhogy egy újat rendeltem hozzá (Gabura Motorsport) katalógusban létezik, remélem egyszer be is építhetem :-D ( aug 14 óta várom... :cry: ).
Csatolmányok
a torony helye.jpg
Ide álmodtam egy toronycsapágyat...
a torony helye.jpg (20.18 KiB) Megtekintve 7011 alkalommal
ezzel még foglalkozni kell.jpg
a csavarhúzó nem megy át , de nem vagyok vele megbékélve...
ezzel még foglalkozni kell.jpg (20.66 KiB) Megtekintve 7011 alkalommal
felemelve.jpg
Nem. Nem lesz Bigfoot.
felemelve.jpg (47.08 KiB) Megtekintve 7011 alkalommal
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bubor hétf. okt. 07, 2013 4:53 pm-kor.

Avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 798
Csatlakozott: hétf. jan. 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Kapcsolat:

Re: Bubor Kaprija

Hozzászólás Szerző: daytona » hétf. okt. 07, 2013 3:51 pm

Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976

Avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Hozzászólások: 2147
Csatlakozott: pén. szept. 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Vál
Kapcsolat:

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Süni » hétf. okt. 07, 2013 7:36 pm

Azt a karbit ha elviszed Geree-hez http://www.geree.hu" onclick="window.open(this.href);return false; , biztos megoldja a gondod.

Avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 2546
Csatlakozott: hétf. feb. 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Nyóc + a Tizenhárom
Kapcsolat:

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Pudva » hétf. okt. 07, 2013 10:10 pm

Ezaz, csak így tovább! Az alvázvédelmet pedig tessék megcsinálni 8-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » kedd okt. 08, 2013 7:17 pm

Köszönöm , ha ismét keréken áll megkeresem.
Vezérműszíj csere, szelepállítás stb, is kellene, de csak szépen sorban :cry:

Avatar
SONI
T.O.C.B.
Hozzászólások: 927
Csatlakozott: pén. dec. 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: PÁKOZD

Re: Bubor Kaprija

Hozzászólás Szerző: SONI » kedd okt. 08, 2013 9:09 pm

daytona írta:Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ha jól emlékszem van színtelen alvázvédő.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4408
Csatlakozott: kedd máj. 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Miskolc - Bp
Kapcsolat:

Re: Bubor Kaprija

Hozzászólás Szerző: Tibi » szer. okt. 09, 2013 7:15 pm

SONI írta:
daytona írta:Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ha jól emlékszem van színtelen alvázvédő.
vagy festhető is nem ?
1980 Capri MK3

Avatar
Bogyo28
Überführer
Hozzászólások: 5485
Csatlakozott: szomb. dec. 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest-Budakalász
Kapcsolat:

Re: Bubor Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bogyo28 » szer. okt. 09, 2013 9:42 pm

Tibi írta:
SONI írta:
daytona írta:Nagyon szep a kocsi! De ezt az alvazvedos dolgot azert meg gondold at! Nem veletlenul van az ott. Ha igy hagyod, 1 even belul vissza fog rozsdulni azokon a helyeken, ahol kavics eri, nem kell meg esoben sem jarnod vele.
Ha jól emlékszem van színtelen alvázvédő.
vagy festhető is nem ?
az biztos van:

http://www.totallux.hu/alvaz-es-uregved ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » pén. okt. 11, 2013 3:43 pm

Köszönöm a tippet, kipróbálom a szürke " maszatot" az off-on, tavasszal kiderül hogy bírja :idea:

Toronycsapágy ügyben kicsit elakadtam. Az látszódott, hogy az első lengéscsillapítók dugattyúját cserélni kell ( kicsit "megfaragta " valaki), de újat nem szeretnék venni.
Kárászy-ék megcsinálják, de milyen méretre :?:
Ültetni nem szeretném, tehát X típus építési magassága még hozzájön a rudazat hosszához, sajna autósboltban csak cikkszámok vannak,nem engednek próbálgatni :-( -Süni szerint valami Fordé jó lenne, de melyik? -

A motortérben lévő "tököt" lehet -kell? javítani-felújítani? vagy mivel a terhet a csapágyak viszik marad dísznek?
Csatolmányok
a tök.jpg
a tök.jpg (26.28 KiB) Megtekintve 6830 alkalommal
faragvány.jpg
faragvány.jpg (29.78 KiB) Megtekintve 6830 alkalommal

Avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Hozzászólások: 2147
Csatlakozott: pén. szept. 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Vál
Kapcsolat:

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Süni » pén. okt. 11, 2013 7:06 pm

Egész pontosan azt mondtam, hogy Bogyóék MINTHA a Scorpioét építették volna be. ;-)

Avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: White Shark » pén. okt. 11, 2013 8:29 pm

A Capri kormányzásnak pont az a gumiágy a lényege amit ki akarsz hagyni ,ha csapágyat építesz be nem fog magától visszaforogni .

Avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: kedd jún. 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Karcag

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: szszaby » szomb. okt. 12, 2013 1:48 pm

White Shark írta:A Capri kormányzásnak pont az a gumiágy a lényege amit ki akarsz hagyni ,ha csapágyat építesz be nem fog magától visszaforogni .
Nekem nincs fixre húzva a szár, hogy forogjon a gumiágyban és szépen visszaforog a kormány.
Ford Capri MkI Essex

Avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: pén. feb. 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: White Shark » szomb. okt. 12, 2013 2:33 pm

Az úgy nagyon nem jó ,a gumiágyban fémhüvely van ,akkor neked az egyik most koptatja a másikat ,egy idő után kopogni fog.

Avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Hozzászólások: 798
Csatlakozott: hétf. jan. 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Kapcsolat:

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: daytona » szomb. okt. 12, 2013 8:18 pm

A kormany szerintem kanyar utan nem a toronycsapagy miatt all vagy nem all vissza kozepallasba, hanem az utanfutas miatt. Ami azt jelenti, hogy a kerek talajjal erintkezo pontja mennyire van a mogott a fiktiv pont mogott, amit a lengokarcsap tengelyenek fiktiv folytatasa a talajjal metsz ki. Ez biztositja, hogy a kocsi orra akkor van legalacsonyabban, amikor egyenesben van a kormanymu. Maskepp fogalmazva, ha barmerre tekerjuk ki a kormanyzast, a kocsi orra magasabbra kerul, igy a sulyero igyekezni fog ez ellen a kikormanyzott hatas ellen dolgozni, tehat vissza fog akarni teriteni egyenes allasba.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976

Bubor
nemleszgondhasegítis
Hozzászólások: 175
Csatlakozott: pén. aug. 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Hozzászólás Szerző: Bubor » szomb. okt. 12, 2013 9:49 pm

White Shark írta:Az úgy nagyon nem jó ,a gumiágyban fémhüvely van ,akkor neked az egyik most koptatja a másikat ,egy idő után kopogni fog.
Ez szerintem a siklócsapágy elve :roll: ,vagy nem?

Amennyiben a" tök" alá teszem ( a rugótányér és a "bódé" közé) a kúpgörgős csapágyat az " utánfutás" szöge nem változik :roll: vagy mégis :?:

Válasz küldése