Page 3 of 5

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sat Aug 02, 2014 1:03 am
by nyujoe
1. műszakin senkit nem fog érdekelni a hátsó csapágyad állapota.
2. a repedés behegeszthető, de ha akár fémragasztóval tömíted el a repedést akkor is örökös lehet.
3. a sérülésekből látszik hogy korábban valami elszabadulhatott, vagy belekerült a difibe, de nem olyan helyen vannak amik befolyásolnának bármit is, lehet hogy korábban történt és már nincsenek is bent a rongálást okozó fémdarabok, vagy ha még bent is vannak de kitakarítod, kimosod nem lesz rosszab mint volt...

Szóval a csapágyat mivel már kuka cseréld ki, repedést tömítsd, vagy hegeszd, és uzsgyi...szerintem, szólóttam, uff...

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sat Aug 02, 2014 9:51 am
by SONI
Javasolnám, hogy a képeket ide töltsd fel mert itt biztosan meg marad...

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sat Aug 02, 2014 10:51 am
by Buliwyf
Köszönöm a jótanácsokat, megfogadom őket!
A csapágyat azért akarom kicserélni, mert folyik az olaj a fékre így pedig szerintem nem engedik át. Meg az is a bajom, hogy az egyik féltengely kóvályog és valószínű az vágta haza a csapágyat is, meg persze ehhez hozzájött az hogy a felni is szar volt.
Nem gyengén megüthette még az előző tulajok valamelyike a futóművet ( kb 3-4 mili a kilengése).
Jah a felniről jut eszembe, hogy valaki még annó úgy akarta helyrehozni, hogy leesztergálta a külső peremét, akihez vittem javíttatni, kitért a hitéből mikor meglátta.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sat Aug 02, 2014 8:50 pm
by Machine
Nem a csapágy miatt folyik az olaj, ha a féltengelyt kihúzod, akkor a hídtestben kell lennie egy szimeringnek.

Én úgy látom a képen, hogy ez a rész kuka...

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sat Aug 02, 2014 9:39 pm
by Buliwyf
Ahogy én utánanéztem a csapágyban van a szimering is és magában a féltengelyházban nincs semmi plusz.
Megnéztem ezen az oldalon, amit itt találtam még valamelyik topikban és itt se jelöl külön tömítést a féltengelyházban:

http://www.osnanet.de/a.drees/15/15.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Robbantott ábra:
http://www.osnanet.de/a.drees/15/15_020.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Kicsit az új csapágy más kialakítású, de remélhetőleg jó lesz.
Rohadt drágák azt meg kell hagyni :-?

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sun Aug 03, 2014 7:32 am
by White Shark
Az lehet hogy drága volt ,de az biztos hogy nem is jó ! Ha mindkét fele így néz ki ,fel ne tedd . Ezt már végigjátszották velem párszor az alkatrész kereskedők ,ez a 4db csapágy ami optimálból az országban van roppantógyűrűvel,ez mind csomagolási hibás .( vagyis nem az van a dobozba ,mint aminek lennie kéne ) Mindenki visszaküldi ,de csak rásózzák újra valakire .Miért jó ez nekik?

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sun Aug 03, 2014 2:58 pm
by driver
Ha nem sikerül dűlőre jutnod a csapágyakkal, nekem van még egy pár új az m-zárolt készletből.Roppantógyűrű
az nincs hozzá de azt lehet esztergáltatni.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sun Aug 03, 2014 9:14 pm
by Buliwyf
Méretben ugyan az mint ami kéne, mért nem jó egyébként? A tömítés hozzáér a féltengely falához?
Az a baj hogy még júliusban vettem, majd meglátjuk mit mondanak rá, + már az egyiket kibontottam, szóval lehet nyalhatom...
SKF lett volna 23/ db annyit meg nem akartam, de úgy tűnik csak rábaszok...
B..i angoloktól meg akartam rendelni, azt többe jött ki a posta mint amit akartam rendelni. Tiszta ökrök. Mindig utáltam onnan rendelni bármit is.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sun Aug 03, 2014 9:43 pm
by driver
De ezekben nincs szimering,csak porvédő szivárogni fog az olaj. Nekem skf csapágyak vannak újak, féláron
a tied lehet.
Az optimal csapágyakat vidd vissza, kérd vissza az árát, vagy vásárold le szerintem.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sun Aug 03, 2014 11:08 pm
by TÉCSÉ
Buliwyf wrote: B..i angoloktól meg akartam rendelni, azt többe jött ki a posta mint amit akartam rendelni. Tiszta ökrök. Mindig utáltam onnan rendelni bármit is.
Valamit rosszul csinálsz .... ;-)

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Mon Aug 04, 2014 6:37 pm
by White Shark
Buliwyf wrote:Méretben ugyan az mint ami kéne, mért nem jó egyébként? A tömítés hozzáér a féltengely falához?
Az a baj hogy még júliusban vettem, majd meglátjuk mit mondanak rá, + már az egyiket kibontottam, szóval lehet nyalhatom...
SKF lett volna 23/ db annyit meg nem akartam, de úgy tűnik csak rábaszok...
B..i angoloktól meg akartam rendelni, azt többe jött ki a posta mint amit akartam rendelni. Tiszta ökrök. Mindig utáltam onnan rendelni bármit is.
Azt javaslom ,fogadd el Papi ajánlatát ,ellenkező esetben én veszem meg !Nekem is volt kettő ,Krisznek jobban kellett ,hát az övé lett . ( ugyan ez ,csak nem selejt ) Az SKF csapágyakat nekem 16000 / darab áron adták volna ,naná hogy nem kellett . Ne tökölj ,mert rácsapok!

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Tue Aug 05, 2014 4:17 am
by capriv6
Igazuk van a fiuknak.
Ezeket a csapágyakat már én is beredneltem januárban és vissza is küldtem öket...
Szerintem is itt kovályognak az országban...
Fogadd el driver ajánlatát ennél olcsobban nem találsz az biztos...

Fefe köszönöm a csapágyakat azóta is szépen görögnek....


White Shark wrote:
Buliwyf wrote:Méretben ugyan az mint ami kéne, mért nem jó egyébként? A tömítés hozzáér a féltengely falához?
Az a baj hogy még júliusban vettem, majd meglátjuk mit mondanak rá, + már az egyiket kibontottam, szóval lehet nyalhatom...
SKF lett volna 23/ db annyit meg nem akartam, de úgy tűnik csak rábaszok...
B..i angoloktól meg akartam rendelni, azt többe jött ki a posta mint amit akartam rendelni. Tiszta ökrök. Mindig utáltam onnan rendelni bármit is.
Azt javaslom ,fogadd el Papi ajánlatát ,ellenkező esetben én veszem meg !Nekem is volt kettő ,Krisznek jobban kellett ,hát az övé lett . ( ugyan ez ,csak nem selejt ) Az SKF csapágyakat nekem 16000 / darab áron adták volna ,naná hogy nem kellett . Ne tökölj ,mert rácsapok!

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Tue Aug 05, 2014 8:25 pm
by Buliwyf
Nah lebeszéltem a bolttal és már vissza is küldtem őket. Elméletileg visszautalják a zs-t. Remélem :D!
Egyébként a Fekmester.hu-tól rendeltem, elég korrektek voltak telefonba.

Driver: ami neked van az belső átmérő 30, külső 67, szélesség 24-es?
Az lenne a kérdésem, hogy melegítéssel le lehet szedni a rögzítő gyűrűt? Mert van egy másik difi amiről lehet le tudom akkor operálni, és nem kell esztergáltatni.

Tegnap megnéztem az első futóművet, mivel 65 nél rázott mint állat kb 5 centis kilengéssel a kormány, alatta-felette semmi.
Lengőkarok cserések, stab rúd szilent kinyúlt. Lehet hogy a kormánymű is leves, mivel elég nagy a kilengése palást irányba.

Jah lenne egy kérdésem, hogy az mitől lehet, hogy fullra bekormányozva a kereket, elindulok és a külső körön futó kerék ki akar dőlni? Elég szarul néz ki :-?
Mivel az előző tulaj azt mondta, hogy scorpio kormányművet kapott, arra gondoltam, lehet azért csinálja mert jobban be tud kanyarodni mint az eredeti.
Az érdekessége az, hogy a gép terpeszt mint állat.
Végig olvastam az egész futóműves bejegyzést, és ott olvastam, hogy valakinek a koni gátló szétverte a tornyokat. Hát ahogy vizsgálgattam, lehet én is így jártam.

Istenem, ha újonnan tudna az ember venni egyet! :-D

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Tue Aug 05, 2014 9:19 pm
by White Shark
Melegítéssel lejöhet a rögzítőgyűrű ,de én biztosan nem tenném vissza ,esetleg csak megpontozva ,co-val három helyen odapöttyintve .Arra az első futóműre rá kéne nézni valami sokat látott embernek ,mert ha ez igy ahogy elmondtad van összekókányolva ,még meglepetések érhetnek ,netalántán egy előzés közben adja meg magát valami ,ez lehet az utolsó előzésed .A terpesztés alsó lengőkar problémára ,ad lehetőséget ,szilent ,gömbfej ,esetleg mindkettő . A skorpió kormányműtől nem terpeszt ,csak a kormányszög nő meg ,az pedig pozitív dolog ennél a vasnál . Kétlem egyébként ,hogy ez lenne bent ,mert erre eddig a legjobb megoldással a sokunk által használt sierra kormánymű a legjobb ,ala Krisztián ! Gyanítom ,bár ne lenne így , de mint lehetőség felmerül ,neked skorpió alsó lengőkar van benn némi átalakítással ( gömbfej kúp ) azért is terpeszthet . Ez a megoldás nem kis képzelőerőt feltételez ,így erre kicsi az esély ,és brutális a látvány .( már sierra lengőkarnál is ). Száz szónak is egy a vége ,mutasd meg valakinek aki látott már ilyet .

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 06, 2014 10:15 am
by Bogyo28
Buliwyf wrote:Sziasztok!

Már egy ideje nem írtam a vassal kapcsolatba, de próbálom alakítgatni.
Mivel fel kell készítenem műszaki vizsgára, fel kell újítanom a hátsó féltengely csapágyakat, azonban ahelyett, hogy szétszedtem volna a működőt,
elővettem a másik capri-ból a hidat.
Próbáltam a csapágyat csapágy lehúzóval leszedni, de úgy be volt rohadva, hogy minden elhajlott, de a csapágy nem akarta az igazságot,
ezért ez lett a vége (remélem meg tudjátok nézni, mert ezt a fos flick-r-t jól elcseszték):

https://www.flickr.com/photos/79073579@ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

A sikeres műtét után neki álltam a difit lecsiszolni a festéshez és ezt találtam :cry: :

https://www.flickr.com/photos/79073579@ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/79073579@ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nah már most lehet-e ezzel kezdeni valamit vagy kuka az egész?

Még egy érdekességre bukkantam:
https://www.flickr.com/photos/79073579@ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/79073579@ ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hogy tud így megsérülni a difi belseje? :shock:
Első kérdésem:

Miért nem egyszerübb ide feltenni a képeket, mint baszakodni a flickr-el?

a lényeg: a csapágy leszedése a Haynes manuál szerint is az, hogy szét kell kurni. igaz ott furot írnak, én inkább flexxel szoktam levágni, mert azért a csapágyházat megfurni, és aztán megütni hogy megrepedjen az elég szopo feladat.

difid meg szerintem azért olyan amilyen, mert egyszer valószinüleg széthullott a bele, és akkor üthette meg az oldalát is meg a belét is. aztán lehet hogy valaki kicserélte a törött cuccokat, mert a fényképen nem látok nagyon elszabadult darabot. szerintem a ház akár még kétkomponenesü fémragasztóval is beragasztható, a lényeg hogy ne eressze el az olajat, inkább az áttételt meg a difi többi részét kellene megnézni hogy az milyen állapotban van, és az alapján eldönteni hogy mi legyen vele.