Buliwyf 81-es

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Buliwyf 81-es

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Melegítéssel lejöhet a rögzítőgyűrű ,de én biztosan nem tenném vissza ,esetleg csak megpontozva ,co-val három helyen odapöttyintve .Arra az első futóműre rá kéne nézni valami sokat látott embernek ,mert ha ez igy ahogy elmondtad van összekókányolva ,még meglepetések érhetnek ,netalántán egy előzés közben adja meg magát valami ,ez lehet az utolsó előzésed .A terpesztés alsó lengőkar problémára ,ad lehetőséget ,szilent ,gömbfej ,esetleg mindkettő . A skorpió kormányműtől nem terpeszt ,csak a kormányszög nő meg ,az pedig pozitív dolog ennél a vasnál . Kétlem egyébként ,hogy ez lenne bent ,mert erre eddig a legjobb megoldással a sokunk által használt sierra kormánymű a legjobb ,ala Krisztián ! Gyanítom ,bár ne lenne így , de mint lehetőség felmerül ,neked skorpió alsó lengőkar van benn némi átalakítással ( gömbfej kúp ) azért is terpeszthet . Ez a megoldás nem kis képzelőerőt feltételez ,így erre kicsi az esély ,és brutális a látvány .( már sierra lengőkarnál is ). Száz szónak is egy a vége ,mutasd meg valakinek aki látott már ilyet .
sierra és scorpio kormánymű ugyanaz, tehát ha az van bent az még magában nem hiba. toronycsapágy is javítható, berakható a scorpio is ( azt pl tudok is adni) vagy meg lehet csinálni G szemesre is. igazándiból az első futómű annyira faék egyszerű valami, hogy ha veszel egy rendes lengőkart meg szilenteket, és nincs valami régebbi koccanás miatt elhajolva semmi, akkor azzal sok gond nem lehet. rendes lengőkar szerintem mostanában csak a rallydesign féle, itthon csak fos minőségü utángyártott van.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Buliwyf 81-es

Post by driver »

Ellenőriztem a csapágy méreteit, és annyi 30/67/24.
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Buliwyf 81-es

Post by driver »

Hová küldhetem a csapágyakat?
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Buliwyf 81-es

Post by White Shark »

driver wrote:Hová küldhetem a csapágyakat?
Hát ha másnak nem kell akkor hozzám! :mrgreen:
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Buliwyf 81-es

Post by capriv6 »

Szia

Gyere át hozzám ha működik a vas és rápillantok mi a probléma...

capriv6 (krisz)
06705246687 (Gyál)


Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:Melegítéssel lejöhet a rögzítőgyűrű ,de én biztosan nem tenném vissza ,esetleg csak megpontozva ,co-val három helyen odapöttyintve .Arra az első futóműre rá kéne nézni valami sokat látott embernek ,mert ha ez igy ahogy elmondtad van összekókányolva ,még meglepetések érhetnek ,netalántán egy előzés közben adja meg magát valami ,ez lehet az utolsó előzésed .A terpesztés alsó lengőkar problémára ,ad lehetőséget ,szilent ,gömbfej ,esetleg mindkettő . A skorpió kormányműtől nem terpeszt ,csak a kormányszög nő meg ,az pedig pozitív dolog ennél a vasnál . Kétlem egyébként ,hogy ez lenne bent ,mert erre eddig a legjobb megoldással a sokunk által használt sierra kormánymű a legjobb ,ala Krisztián ! Gyanítom ,bár ne lenne így , de mint lehetőség felmerül ,neked skorpió alsó lengőkar van benn némi átalakítással ( gömbfej kúp ) azért is terpeszthet . Ez a megoldás nem kis képzelőerőt feltételez ,így erre kicsi az esély ,és brutális a látvány .( már sierra lengőkarnál is ). Száz szónak is egy a vége ,mutasd meg valakinek aki látott már ilyet .
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: Buliwyf 81-es

Post by Buliwyf »

Driver,

Bocs, hogy csak most jelzek vissza, de ha még megvan a csapágy, akkor kellene. Persze egy árat azért mondjál.
Annyi lenne, hogy tudtok egy jó esztergályost aki le tudja gyártani a rögzítő gyűrűt (biztosító gyűrűt) a csapágyakhoz?

A lengőkarokkal kapcsolatosan Bogyó írta a rallydesign félét. Az e-bayen találom gondolom . Van hozzá cikkszám vagy ilyesféle?
Múltkor végig olvastam az egész futóműves témát és mintha olvastam volna róla, de most nem találtam azt a fajtát csak ilyet:

http://www.ebay.co.uk/itm/QH-FRONT-LH-T ... 19d39423a3" onclick="window.open(this.href);return false;

Krisz,

Sajna a műszakim lejárt és most egy darabig nem megyek sehova ... :-( A segítő kezet azért köszönöm! :)
Ha a lenti cserék után is szar lesz, akkor foglak zaklatni vele:)
Egyenlőre beszerzem hozzá a lengőkart szilenteket (lehet az összeset cserélem, mert ahogy elnéztem mindegyik gatya...) hátsó csapágyakat, dobféket.
A t9-es váltó is gatya, morognak a csapágyak, ja annak is a szilentje szar a kardánnál (kis lejtőre álltam és csöpögött ki az olaj :S)
Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Buliwyf 81-es

Post by Machine »

Buliwyf wrote:A lengőkarokkal kapcsolatosan Bogyó írta a rallydesign félét. Az e-bayen találom gondolom . Van hozzá cikkszám vagy ilyesféle?
http://www.rallydesign.co.uk/advanced_s ... 3a&&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Buliwyf wrote:ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni
szólj, hogy hova dobod a váltót :roll:
"The highway still leads to hell"
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Buliwyf 81-es

Post by SONI »

Buliwyf wrote: Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..
Nekem is az van alatta , csak az 1-2 más a többi ugyan az . Azért kell alá mert erősebb és az 1-2 hosszabb. Nem a váltó miatt rángat szerintem.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Buliwyf 81-es

Post by White Shark »

Buliwyf wrote:Driver,

Bocs, hogy csak most jelzek vissza, de ha még megvan a csapágy, akkor kellene. Persze egy árat azért mondjál.
Annyi lenne, hogy tudtok egy jó esztergályost aki le tudja gyártani a rögzítő gyűrűt (biztosító gyűrűt) a csapágyakhoz?

A lengőkarokkal kapcsolatosan Bogyó írta a rallydesign félét. Az e-bayen találom gondolom . Van hozzá cikkszám vagy ilyesféle?
Múltkor végig olvastam az egész futóműves témát és mintha olvastam volna róla, de most nem találtam azt a fajtát csak ilyet:

http://www.ebay.co.uk/itm/QH-FRONT-LH-T ... 19d39423a3" onclick="window.open(this.href);return false;

Krisz,

Sajna a műszakim lejárt és most egy darabig nem megyek sehova ... :-( A segítő kezet azért köszönöm! :)
Ha a lenti cserék után is szar lesz, akkor foglak zaklatni vele:)
Egyenlőre beszerzem hozzá a lengőkart szilenteket (lehet az összeset cserélem, mert ahogy elnéztem mindegyik gatya...) hátsó csapágyakat, dobféket.
A t9-es váltó is gatya, morognak a csapágyak, ja annak is a szilentje szar a kardánnál (kis lejtőre álltam és csöpögött ki az olaj :S)
Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..
Váltónak nincs szilentje ,csak tartóbakja ,attól nem rángat .Neked sierra kardán lehet fenn ,és a hardy lehet szar.Van még valami ami nem Capri ? :lol:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Buliwyf 81-es

Post by Bogyo28 »

Buliwyf wrote:Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..
Nem megbántásból, de ha a végéről kezdem akkor igen, te vagy... :mrgreen: :mrgreen:
Type 9 váltónál a diesel és a V6 között nagyon pici a különbség, csak minimális áttételbeli különbség van kettes fokoztnál, egyébként teljesen megegyezik a 2 váltó. Régebben nem nagyon szerettek sokfélét gyártani, nem volt egy autó 3 féle futóművel meg 4 féle fékkel egyazon éven belül mint mostanság előfordul. tehát a diesel type 9 teljesen jó a v6 alá, nagyon sokan azért is cserélték le, mert jobb a fokozatkiosztása, ha egyesből váltasz kettesbe nem ejt olyan nagyot a fordulaton, jobban autózható vele a kocsi. az meg csak dob a dolgon, hogy a v6 type 9 ritka mint a fehér hollo, sierra diesel meg viszonylag könnyen szerezhető, ráadásul a sierra váltó 10 - 15 évvel fiatalabb mint egy capri/tau/granada váltó.

a rángatás az esetek nagy többségében nem a váltó szokott lenni. a kuplung teljes átnézése javasolt, mert tud pl a lendkerék kiválasodni, és akad benne a tárcsa, vagy ha szar a kardánkereszt az is tud érdekes dolgokat művelni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: Buliwyf 81-es

Post by Buliwyf »

Köszönöm a felvilágosítást, most már kevésbé vagyok hülye :mrgreen: a váltó marad, az említetteket átnéz :-D
Egyébként a váltónál elírtam egy dolgot, mert szimeringre gondoltam a kardán bemenetnél nem szilentre. Mikor megvettem a vasat és ellenőriztük a váltóba az olajszintet, úgy kb fél liter, vagy még több hiányzott belőle :-?
Ha minden igaz sierra disel váltó lesz akkor. Ehhez lehet meg csapágyakat kapni egyébként?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: Buliwyf 81-es

Post by Buliwyf »

Megnéztem milyen is a hardy tárcsa, de nekem olyan biztos nincsen. Ha lesz időm és a vas közelébe kerülök csinálok pár képet.
Addig is felrakom a képeket a váltó számairól:
Váltó szám 1
Váltó szám 1
Váltó szám 2
Váltó szám 2
Váltó szám 3
Váltó szám 3
Ezek alapján melyik lenne az amelyik alapján be lehetne lőni, melyik váltó típus?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Buliwyf 81-es

Post by Bogyo28 »

Buliwyf wrote: Ehhez lehet meg csapágyakat kapni egyébként?
igen, de nem mondanám hogy olcsó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: Buliwyf 81-es

Post by Buliwyf »

Nah jah, azóta én is utánanéztem és kb 120 font a tömítések és a csapágyak....
Bár ha az ember azt veszi, hogy többet elméletileg nem kell hozzányúlni, ha nem gyilkolja az ember,
akkor lehet megéri.
Ezt a fajta felújítást valószínű még elnapolom egy évvel :D
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: Buliwyf 81-es

Post by Buliwyf »

Üdv. mindenkinek.

A mai nap nekem és a Caprimnak elég szarul alakult.
Egy Suzukis úgy gondolta, hogy a 2x2 sávon megfordul és ez lett belőle....

Nem elég hogy megtörte az elejét, eltörte a felnimet, az új lengőkart, meg a többit,
törés3.jpg
törés5.jpg
törés4.jpg
Hanem mivel elémkanyarodott keresztbe, megpördült és összebaxta a a seggemet is ....
törés2.jpg
Le írni nem tudom mit érzek....
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Post Reply