MK I BLACK DEVIL V4 1.5

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Töcs »

Jól döntöttél!!! :ru:
Garázsban akár napapó korodig is elállhat és akkor már több időd lesz talán. :mrgreen:
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

Tiszteletem az uraknak
A következő kérdéssel fordulnék a csapat jeles tagjaihoz:
szívósort kellene majdan átalakítani ebből 1kép erre 2kép
valaki tud alut (vagy nem tudom mi ez spiáter?) hegeszteni és kb mennyi lehet a szívósor átalakítása?
Ill a 2 karbi működését mi hangolja össze (fogasléc?,vagy bovden?)
kicsit feldobnám majd a gépet reményeim szerint,hogy egyedi legyen ne csak érdekes .... :ru:
ui :tudom jön már vagy megy -e a gép ?
még nem de ha egyszer elindul :-D ne jöjjön még egy ilyen velem szembe :-D
Attachments
25946477_4_644x461_ford-transit-1965-veteran-alkatreszek-jarmu.jpg
25946477_4_644x461_ford-transit-1965-veteran-alkatreszek-jarmu.jpg (38.72 KiB) Viewed 11480 times
68d2ad2d528e51b6c103b99215dc1c9aee125e9f_3aa6711b66d4bc93573b3ca1b9f42d1c1e0d3db6.jpg
68d2ad2d528e51b6c103b99215dc1c9aee125e9f_3aa6711b66d4bc93573b3ca1b9f42d1c1e0d3db6.jpg (16.53 KiB) Viewed 11469 times
68d2ad2d528e51b6c103b99215dc1c9aee125e9f_0d13c66b09096296ce4e204b35608e9292a0bea1.jpg
Last edited by Gáborka on Tue Dec 17, 2013 5:56 pm, edited 1 time in total.
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by White Shark »

Úgy emlékszem ,nem spiáter ,hegeszthető ,de ez nem kis mutatvány ,de nem is reménytelen ,a két karbit talán középen egy fordító működtetheti ,mivel mindkét gázkar kifele nyitja a pillangókat .A fordítót meg a saját gázbovdenje ,csak annyi hogy a két gázkart egy oldalra kell építeni ,ide elég két 36-os simán.
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by proteus »

A kérdés csak annyi, hogy minek? A motort magát is hozzá akarod igazítani vagy csak két karbit akarsz rá, hogy különleges legyen? Ha egy modernebb kéttorkút rászerkesztesz az még ésszerű is lehet, de szinte kizárt, hogy olyan motort építs, aminek reálisan kellene a két karbi.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

köszönöm a válaszokat :ru:
hogy minek ?
mert ilyet szeretnék majd látni ha kinyitom a géptetőm,megy bele egy 1.7 gt motor az 1.5 megmarad simán ot -ra :-D ...nem halál tuning de igen mutatós és érdekes megoldás,és talán izgalmas is és egyedi :-D+ rádob vagy 5 le-t
laikus ként kérdem :nem túl sok az üzemanyag útja a motorig?(nem túl hosszú a beömlő szára?)
nos most néztem az al olvadáspontját...lehet ,hogy csinálok egy öntőformát gipszből és kiöntöm sk és összemókoltatom egy hűtössel...
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

ha ki is találtam ...anyagbeszerzési gondjaim voltak DE befogok olvasztani egy egytorkú szívósort (van sok) és abból fogom kiönteni a kompatibilis részt :-D az tuti össze hegeszthető az átalakított alsó résszel :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by SONI »

Én biztos nem öntögetnék, vennék alu 32 fokos könyököt vagy 45 fokosat és azt szabnám be a megfelelő szögbe valamint 1-2 cm-es alu lapot és abból vágnám ki a talpakat és azt össze hegeszteném. Sokkal egyszerűbb mint önteni.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by White Shark »

Mindkét módszer macerás ,hisz a szívósorba el kell különíteni az egyes hengereket ,vagyis azt is szét kell vágni értelemszerűen ,mert a gyári rendszeren a négy henger egy helyre van közösítve ,vagyis hengerekre kell bontani ,egyébként a V-4 nagyon ütős kis motor ,még jó dolog is kisülhet belőle ,nem csak 4-5 lóerőt hozhat egy ilyen átalakítás ,ne hagyd magad lebeszélni ,macerás ,de egyedi !
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by szszaby »

SONI wrote:Én biztos nem öntögetnék, vennék alu 32 fokos könyököt vagy 45 fokosat és azt szabnám be a megfelelő szögbe valamint 1-2 cm-es alu lapot és abból vágnám ki a talpakat és azt össze hegeszteném. Sokkal egyszerűbb mint önteni.
Én is így csinálnám ez a legegyszerűbb és szépen lehet hegeszteni mert aluból van. Viszont ha lehet választani olyan kellene ami öntve van mert akkor annak hasonló a si tartama és könnyebb a hegesztése.
Én 2,8 kjet szívósort alakítottam át annó Lórinak a Capriba. Szépen meg tudták hegeszteni. A közös szívótorkok lettek megbővítve.
Az meg, hogy mi értelme nem kell foglalkozni, ha neked így tetszik meg kell csinálni. Így lesz egyedi még ha nem sok értelme van is. 8-)
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Bogyo28 »

Látom elszaladt rendesen a gyógyszer, de abszolút nem baj! Alu hegesztésben tudok segíteni ha odáig jutnak a dolgok. Én is eljátszottam már a gondolattal, hogy a tranyóba a gyári v4-et faragni meg, ezeket találtam annó:

használható lenne hozzá a gyári 2.3 dugó, vagy fel lehet furni 2.8-ra is, az akkor már 1,85 lityi. ha nem marad a gyári dugó, hanem kap egy rendes lapos dugót, és nem 8 lesz a kompresszió, elég jó kis lökést tudna adni neki. persze a dupla karbis szivosort lenne jó ráfaragni hengerenkénti befecsivel.

pár link amit találtam:

http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3335" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... PIC_ID=915" onclick="window.open(this.href);return false;

odáig el is jutottam, hogy szereztem dupla karbis szívosort, azt nagyn szivesen átadom neked, mert én ha véletlenül öszserakom, akkor az enyém biztos hogy hengerenkénti befecsis lesz, oda meg jobb a szimpla szivosor. egyébként a dupla karbis szivosor meg egy dupla solex sem lenne azért utolsó valami rendes dugóval ellátott v4-hez, ha esetleg az elkészülési idő is számít valamit abból minden van csak össze kell rakni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by White Shark »

Itt pintó dugattyút( 90,08 ) használtak ,de ez már az eredehihez képest ég és föld ,és biztos jó kis motor lett.Az utolsón 2,8 dugóval ( 93,03 )1815 ccm lett, hengerfej -0,5 ,blokk -1mm ,12:1 sűrítéssel ,2x45 weberrel ,azért itt is vannak elvakult építők .
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by szszaby »

Az egyik linken lévő képen van egy nyíllal mutatott hengerfej tömítés ami alól kikandikál a blokk egyik vízjárata.
Na ebbe én is belefutottam nálam is kilógott a lyuk. Kiderült hogy 69 körül változott a blokköntvény és a hengerfej és a kettő felcserélése nem csereszavatos egymással. E miatt más még a hengerfej tömítés is.
Összeraktam a blokkot öntöttem fel vízzel és szépen folydogált. Na de megoldottam. 8-)
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

nagyon köszönöm a linkeket,és a felajánlást is :-D dupla szívósorom van nekem is lehet ,hogy csak annyi lesz belőle ,de ez a dupla karbis dolog nagyon izgatja a fantáziám :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Gáborka »

vissza a valóságba :-D szinte mint a patika :oops:
Attachments
460472d017f3e4ea3b76c561668a6519d7624af0_589966a2ed3d5f33750c0b66d3cee48ad6fb89e7.jpg
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Post by Bubor »

Alakul ez alakul!
A csonkokat szerintem dugózd le mert a párán kívül a bogarak is szeretni fogják...
Post Reply