Marci Caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Marci Caprija

Post by gigford »

levelboss wrote:
Elég, ha én boldog vagyok vele, nem?! 8-)
Így van, de a jövőre is gondolj, hogy boldog leszel e vele majd évek múlva is. Szerintem te is olyan pályán mozogsz, hogy keresed a lóerőket, mint sokunk kereste/keresi és a 2.8 sajna nem kifizetődő tuning alap.
Beleteszed a pénzt és ha kevés lesz, megunod, többre vágysz, nem fogod tudni jól eladni, és csak buksz vele.
Nincs a karbival semmi gond, de ezeket a motorokat gyáriként kell hagyni, aztán hajtani míg megunod.
Ez nem egy 2.0 pinto vagy V8, hogy van és lesz is értékük, viszonylag könnyen ki lehet szállni belőle, vagy lecsapnak gyorsan az alkatrészekre.
Tehát vagy rajtad marad a "tuning" 2.8 vagy jelentős bukóval tudod majd csak eladni.
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Marci Caprija

Post by driver »

gigford wrote:
levelboss wrote:
Elég, ha én boldog vagyok vele, nem?! 8-)
Így van, de a jövőre is gondolj, hogy boldog leszel e vele majd évek múlva is. Szerintem te is olyan pályán mozogsz, hogy keresed a lóerőket, mint sokunk kereste/keresi és a 2.8 sajna nem kifizetődő tuning alap.
Beleteszed a pénzt és ha kevés lesz, megunod, többre vágysz, nem fogod tudni jól eladni, és csak buksz vele.
Nincs a karbival semmi gond, de ezeket a motorokat gyáriként kell hagyni, aztán hajtani míg megunod.
Ez nem egy 2.0 pinto vagy V8, hogy van és lesz is értékük, viszonylag könnyen ki lehet szállni belőle, vagy lecsapnak gyorsan az alkatrészekre.
Tehát vagy rajtad marad a "tuning" 2.8 vagy jelentős bukóval tudod majd csak eladni.
Szerintem kár rugózni a témán,mert már az első akadálynál zátonyra futott a projekt.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

driver wrote:
Szerintem kár rugózni a témán,mert már az első akadálynál zátonyra futott a projekt.
:?:
Egy projektben sok akadály, és megoldandó feladat van. Az első és legnagyobb akadály a projektben a szívósor és karbi újonnan nagyon magas ára volt, egyben ritkasága volt, de ezt sikerült átugrani. A második akadály az volt, hogy az eladó egyáltalán nem akarta postázni USA-n kívül, de sikerült egy helyi ismerősömet közbe iktatni, aki már meg is kapta a cuccot.

Amit beszéltünk, arra meg azt mondtam, hogy gondolkozom rajta. ;-)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Marci Caprija

Post by driver »

Értem én értem,de te is tudod hogy a tett halála a gondolkodás! Illetve ha valaki igy kezdi a mondatot egy adás-vétellel kapcsolatban hogy "gondolkodom rajta..." na az nem akarja megvenni a holmi,hanem csak
álmodozik róla. Ez saját tapasztalat.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

szerény véleményem szerint ez egy zsákutca project, de ha valaki erre gerjed azt el tudom fogadni. az hogy mennyibe kerül és az neked megéri e azt te tudod csak eldönteni, ha a bogár elindult a fejben ugysem tud róla lebeszélni senki.

egy kis technikai szösszenet is: a benzin manapság már teljesen más mint amikor ezeket a motorokat kifejlesztették, meg amikor a szivosort is megálmodták hozzá. ma tele van a benya mindenféle adalékokkal, van benne bioethanol és magasabb az oktánszáma. ez azt okozza, hogy a mai benzinnel teljesen más előgyujtási értékek kellenek mint ami pl a nyolcvanas években volt. magyarán ha te összerakod ezt a cuccot a gyári gyujtással, pl a sima megszakítós vagy elektromos v6-oséval, akkor nem nagyon fognak megjöni az áhított loerők. hiába tud ott lenni a megfelelő arányu levegő és nyál keveréke a hengerben, ha azt rossz időben gyujtják be nem lesz belőle lóerő. ezt igen jól példázza Soni dupla dellortós pinto mocija. abban is meg volt minden amit a hasonló könyvekben leírtak, de nem volt erő.
Ha a mai benzinnek/körülményeknek megfelelő motort akarsz építeni, minimum a gyujtást át kell alakítanod, ami egy programozható gyujtásvezérlőt jelent, amit a jelenleg használt efi gyujtáselosztóval lehet meghajtani.

de ha mindenben a gyári a cél, akkor tudok neked szerintem adni v6 elektromos gyujtáshoz minden szart, elosztót meg vezérlő dobozt is, de én arról lebeszélnélek.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Marci Caprija

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:szerény véleményem szerint ez egy zsákutca project, de ha valaki erre gerjed azt el tudom fogadni. az hogy mennyibe kerül és az neked megéri e azt te tudod csak eldönteni, ha a bogár elindult a fejben ugysem tud róla lebeszélni senki.

egy kis technikai szösszenet is: a benzin manapság már teljesen más mint amikor ezeket a motorokat kifejlesztették, meg amikor a szivosort is megálmodták hozzá. ma tele van a benya mindenféle adalékokkal, van benne bioethanol és magasabb az oktánszáma. ez azt okozza, hogy a mai benzinnel teljesen más előgyujtási értékek kellenek mint ami pl a nyolcvanas években volt. magyarán ha te összerakod ezt a cuccot a gyári gyujtással, pl a sima megszakítós vagy elektromos v6-oséval, akkor nem nagyon fognak megjöni az áhított loerők. hiába tud ott lenni a megfelelő arányu levegő és nyál keveréke a hengerben, ha azt rossz időben gyujtják be nem lesz belőle lóerő. ezt igen jól példázza Soni dupla dellortós pinto mocija. abban is meg volt minden amit a hasonló könyvekben leírtak, de nem volt erő.
Ha a mai benzinnek/körülményeknek megfelelő motort akarsz építeni, minimum a gyujtást át kell alakítanod, ami egy programozható gyujtásvezérlőt jelent, amit a jelenleg használt efi gyujtáselosztóval lehet meghajtani.

de ha mindenben a gyári a cél, akkor tudok neked szerintem adni v6 elektromos gyujtáshoz minden szart, elosztót meg vezérlő dobozt is, de én arról lebeszélnélek.
Én elfogadnám az ajánlatot ,engem akit az akku is megráz, ezt az egy elektromos gyújtást tartom arra érdemesnek hogy egy Capriba betegyek ,és még korhű is.Ilyet még sosem cseréltem ,soha nem romlott el ,teszi a dolgát ,mi kell még egy öreg autóba?
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Köszi Bogyó az építő benya/gyújtás hozzászólást. Érdekes felvetés, nekem ez magamtól sose jutott volna eszembe.

Meggondolandó a programozható elektromos gyújtás. Ha nem vészes az ára és a programozás, akkor adnék neki esélyt. Egyébként maradnék a gyári Motorcraftnál.

Mit ajánlanál?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Köszi Bogyó az építő benya/gyújtás hozzászólást. Érdekes felvetés, nekem ez magamtól sose jutott volna eszembe.

Meggondolandó a programozható elektromos gyújtás. Ha nem vészes az ára és a programozás, akkor adnék neki esélyt. Egyébként maradnék a gyári Motorcraftnál.

Mit ajánlanál?
ezt az után érdemes kivesézni ha megvan a karbi. ugyanis minden jó gyujtásvezérlés minimum 2 dolgot figyel. a furdulatszám az ugye adott, mert amennyit forog az elosztó, az a motor fordulatszámával egyenesen arányos (pontosan a fele). ez után a gyári megszakítós és az elektromos is vákumot használ, a vákum egy vákumdob segítségével elhúzza a gyujtáselosztó alaplemezét, ezzel tudja változtatni a gyujtás szögét. alapjáraton nagy a vákum, amikor taposod akkor szinte 0, ezzel tudják elérni hogy alapjáraton 10 fok körül legyen ha taposod meg kb 26 fok körül. ez az esetek nagy többségében elég is lehetne, a baj itt azzal van amit már korábban leírtam, hogy ezeket a cuccokat a 70-es években tervezték az akkori benzinhez. nem huzhatták tovább az előgyujtást, mert akkor becsörögne és az nem tesz jót a mocinak. ha megnézel egy régi leírást, ott legtöbbször az alapjárati elögyujtás 6 és 10 fok között volt, míg egy mai inkbább 12 és 16 között. ez nagy részben a benzinből adódik. az előgyujtást egy elosztófejes gyujtásnál a megfelelő helyre tekerni nem nagy dolog, de azzal ha tekered az elosztót akkor az egész gyujtást arrébb rakod, a nagyobb tartományokban is. a gyakorlatban az szokott lenni, ha belövöd hogy jó legyen az alapjárat, akkor a felső tartományokban kevés lesz, vagy pedig fordítva. ezen lehet segíteni egy programozható elektronikával.
ez ugy müködik, hogy a meglevő hall jeladós gyujtáselosztódat tudja használni, ami az EFI-é. Neki is kell minimum egy másik érték, és itt jön képbe az első mondat, hogy milyen a karbi. mert ha a karbin van TPS szenzor (a folytoszelep állását figyeli), akkor érdemes azt bekötni, ha az nincs, akkor kell a dobozba egy MAP szenzor (egy nyomásszenzor, ami a szivosorban levő vákumot méri). ez azért lényeges, mert hy van TPS akkor 20K egy doboz, ha kell bele MAP szenzor is akkor 25k. Persze be lehet kötni akár mindkettőt is, akkor már nem 2D hanem 3D-s lenne a gyujtásvezérlés, mert akkor már 2 tényezővel számol. maga a cucc programozása nem bonyolult, mert jelen esetben 1 db táblázatba kell beirni hogy adott fordulatszámon és adott terhelésen mennyi legyen a gyujtás. Ez itt pl Sanyi pintojáé:
gyujtás.PNG
van hozzá egy automata generátor amivel a kiinduló értékeket meg lehet határozni, utánna már max el kell venni belőle ha valahol becsörög, vagy növelni ha még bírja, nem egy nagy mutatvány.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Jatis
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Jatis »

Esetleg egy Motorcraft karbi tartalékba?
PFB-k előre!!!

http://www.pfb.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

@Bogyó:
A gyújtás királynak tűnik! Ha eljutunk odáig, akkor beszéljünk róla. A karbin egy elektromos szivatónál több elektronika nincs. :-D Már ez is luxus.

@Jatis:
A Motorcraft karbi nem kell, mert csak 2 torkú (gondolom). De ha szembe jön esetleg egy ilyen karbi, akkor szólj. :-D :
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... /0-80507-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Jatis
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Jatis »

4torkú.
PFB-k előre!!!

http://www.pfb.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Jatis wrote:4torkú.
Hát nem tudom, ilyenről nem ír a fáma... esetleg ha van több infód, legalább egy típus szám, akkor megnézem. De úgy sejtem, hogy túl nagy lehet. Kétleném, hogy nálad lenne a szent grál. :-D
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Marci Caprija

Post by SONI »

levelboss wrote:
Jatis wrote:4torkú.
Hát nem tudom, ilyenről nem ír a fáma... esetleg ha van több infód, legalább egy típus szám, akkor megnézem. De úgy sejtem, hogy túl nagy lehet. Kétleném, hogy nálad lenne a szent grál. :-D
Pedig lehet, olyan cuccai vannak sokszor ami másnak nincs.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Bubor »

vezérműszíj fedél :mrgreen:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

Jatis féle karbi:
IMG_0987.JPG
IMG_0986.JPG
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply