Marci Caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Marci Caprija

Post by levelboss »

No hát végre megérett a dolog arra, h nyissak egy topikot ebben a témában, hisz végre történik valami az autóval. 8)

Az első komolyabb project a hátsó híd csere. Most hétvégén kerül alá a 2.3 turbós T-bird hídja, amiben gyárilag sperr van. Nem zár össze olyan dúrván, mint itt egyeseknek az épített diffije, de jó lesz. Főleg, h mint írtam irdatlanul búg a diffim... olyan hulladék állapotban van, h ha az egyik kerék oldalánál megtekerjük, akkor a kiskerekek olyan kerregést vágnak le, h felmerült a kérdés, h vajon van-e benne olaj? De minden bizonnyal kell lennie... szóval nagyon gatyán van. Arról nem is beszélve, h a behajtásnál is van kb 3 cm holtjáték. :? Nyilván ettől búg.
Kap a kocsi egy akkora hidat, egy akkora kardánnal, h kb 40 kilóval lesz nehezebb a verda (meg pár centivel szélesebb :twisted: ). Tegnap kezdtük a buherálást. Szétszedtük, bepróbáltuk a hidat, konzolokat csináltunk, majd visszaraktuk a régit logisztikai okok miatt.
képek:
P3060314-1.JPG
P3060311-1.JPG
P3060310-1.JPG
P3060309-1.JPG
A kerék kb úgy áll a sárvédőhöz képest, mint egy 7.5-es RS felnivel állna gyárilag. Viszont ezért kéne nyomtávszélesítő előre, h ezt kompenzálja.

Sajnos a kardánról nem csináltam képet... az is elég vaskos cucc.

Folytatás jövő héten cuppáncsavarok hiányában. De ha van valakinek 70-71 mm belső szélességű cuppánja gyorsban, azzal lendítene a helyzeten. :)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Marci Caprija

Post by daniv6 »

:nanna:
csak azért is......batman
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Hát eddig nem tudtam értekezni érdemben a projectről, mert nem csináltam képeket, vagy nem voltam jelen, mikor folytak a dolgok, de most itt vannak az elmúlt napok fejleményei sorban. Már majdnem kész van, csak a fék nincs bekötve, mert kell egy T-elosztó a fékcsövekhez, ami régi Skodában volt is, de már nem lehet hozzájutni és emiatt csúszott el ma a történet, mert szereztünk Wartburg elosztót, csak azzal még mókolni kell, hogy jó legyen, de holnap már az is kész lesz! Szóval haladás van, nem kis mókerolás után. A cuppáncsavarok teherautóboltban beszerezhetőek asszem Robur, de lehet, h Zsuk cuccok. :lol: De kemények mint az állat, ugyh jók lesznek. Már alig várom, h kipróbáljam... :burn:

A drótkorongozás után lealapozózott híd:
P3120319.JPG
Végre készre szereljük!
P3130324.JPG
Kardánok: :mrgreen:
P3130326.JPG
Vmi nehezék szutykot műtünk le a kardánról... nem fér be vele. Szerencsére csak vmi gumival volt egyberagasztva.
P3130331.JPG
Alulról:
P3130334.JPG
P3130336.JPG
P3130337.JPG
Hátulról:
P3130330.JPG
Sajos a másik oldalon jobban kilóg, de ez a kasztni hibája. :( A nyúlványokhoz képest pontos a cucc. Sajna elöl is el van mászva a sárvédő a kerekekhez képest, és ez jól is fog látszani mikor ott is alatta lesz a szélesítő. De legalább ütős lesz! 8)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Kenny »

Hallod! Az a hajléktalan csöves meg mit keres ott a kardán körül? :lol:
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Tibi »

Jól nyomod, szerencsére nem lóg ki az igen jürgen lenne :)

A konzolokat mivel hegesztettétek fel ?
1980 Capri MK3
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Tibi wrote:Jól nyomod, szerencsére nem lóg ki az igen jürgen lenne :)

A konzolokat mivel hegesztettétek fel ?
Sajna a jobb oldalon jürgen a cucc...

A konzolokat meg egy Frezó becenevű lakatos srác hegesztette CO-val, ha erre voltál kíváncsi. Akkora trafóval, mint a Kenny otthoni hűtője. :lol:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Tibi »

Úgy értem ha nem verték oldalba a kasztnit akkor nem lóg ki.

Majd számolj be, hogy hány méteres csíkot húztál vele !
:burnout:
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

fék T elosztó: minden sierra és scorpio hátsó körében van gyárilag, tehát bontottan és ujban is beszerezhető, 0 mokolással beépíthető....

igy néz ki:
http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... o/B543.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

No, a várakozásoknak megfelelően mára kész lett az autó cakkumpakk. Szépen működik meg minden, frankón érezni, h nincs ott az a csúnya holtjáték a kikopott napkerék-behajtó fogaskerék találkozásánál. Csodálkozom, h Jatis nem tudta, h sierrában, meg scorpioban is van olyan T-elosztó, de mindegy. Megcsináltuk a wartbourgéval.
P3140338.JPG
P3140339.JPG
P3140340.JPG
P3140341.JPG
P3140342.JPG
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Marci Caprija

Post by szszaby »

Nekem is waresz elosztó van benne de az nem ilyen, hanem a sima lapos fajta.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Töcs »

Nem gyenge Marci!!!! 8)
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Marci Caprija

Post by daniv6 »

Pogik benne vannak elől? A hátsó kerék elég érdekesen áll.(vagy nem?)
csak azért is......batman
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

A pogik benne vannak elöl. Sajna ott is csálé a kasztni, mert a bal gumi oldalfalának felső része beleér kanyarban a sárvédőívbe, ugyh valszeg ki fogok a belső pereméből csiszolni, hogy ne érjen bele.
Egyébként a hátulja is csálé, de ez meg azért van, mert a laprugóhoz mértük a hidat, az meg sajna nincs középen a sárvédőkhöz képest. Ez nyilván eddig is így volt, csak nem volt feltűnő. De mindegy, mostmár így marad.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Marci Caprija

Post by daniv6 »

A pogácsát esztergályossal korrigáld (mindkettőt), mindkét és szigorúan :!: a kerék felé néző oldalát.
csak azért is......batman
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Ami az épülést illeti, vettem 2 új gumit előre, amik szerencsére nem domborodnak ki annyira oldalra, mint a falkenek, és kicsiszoltam a sárvédőívek belső peremét, így már nem ér hozzá a gumi, maradhatnak a pogik. Tök jó!

Viszont ami meg a leépülést illeti, sajnos a kocsi lerohadt valahol nagytétény környékén, vagy kicsit beljebb. Egyértelműen az AC pumpa nem működik. Az történt, h baromi nagy dugó volt befelé és ugye az autó még mindig melegszik, mert nem raktam be a termosztátot, és gondoltam, h leállítom a motort, amíg úgyse haladunk a pirosnál. És aztán már nem akart beindulni. Sajnos ott kellett hagynom az autót. Egyébként esélyes, h az ac szart be, mert egyértelmű volt, h több áramot vesz föl, mint kellene neki. Namármost az a kérdésem, h szerintetek elvontassuk így a kocsit, h nem megy a motor, így a fékrásegítő sem? Hozzáteszem, h a kézifékem sincs még bekötve.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Post Reply