Marci Caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Töcs »

Tökéletes a felniválasztás! Jól néz ki a vas Marci!!!
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Köszönöm srácok az elismerő szavakat, örülök, hogy nektek is tetszik! Eddig leginkább letakart szobor üzemmódban működik a kocsi... de nincs messze a jó állapot.

A felni meg szerintem is igazán jó lett. 16-os, de nem tűnik túlzottan nagynak, ezzel a gumival, meg pont akkora a futófelület kerülete, mint a 205/60R13-al. És végül egy kis szállítmányozási sérülésnek köszönhetően lett majdnem ingyen egy 5. felnim is! :-D

Amúgy a kerékagyak lettek módosítva, nincs pogácsa alattuk.

Arra a magasan filozofikus elméletre jutottam el anno, mikor a felniken gondolkodtam, hogy azon nem érdemes spórolni, mert egy szakadt autót is királlyá tud tenni egy jó felni, viszont egy full pöpec autót is tönkretesz egy ócska. Értitek?! :-D

A kocsi hátulja elég magas volt, meg lett ültetve kockával, asszem 1"-t, vagy másfelet. Így most pont jó alacsony mindenhol.

Majd, ha lesz fejlemény, igyekszem fölrakni.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Tibi »

ez tényleg jó lett :ba:
1980 Capri MK3
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: Marci Caprija

Post by holecz »

:metla: :burnout: Tényleg az egyik legjobb felni, amit választhattál!!!
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Marci Caprija

Post by TÉCSÉ »

Lejakalapval ;-) :metla:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Árpi »

Patent a gép :metla:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: Marci Caprija

Post by stpetya »

Nekem a lágy szín és a nagy felni is fura választásnak tűnt elsőre,külön-külön,viszont így összeállva,eszméletlen ütős lett,nagggyon szép,minden elismerésem a megálmodójának ;-)
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Úgy döntöttem, hogy megépítem a 2.8-at "klasszikus" módon, megpróbálom belőle kihozni a legtöbbet. Ugyan tudvalevő, hogy a 2.8 nem egy igazán jó tuning alap, de azért az amcsi fórumok alapján nem is reménytelen.

Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.

Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.

Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.

A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém)
Offy1.jpg
Offy2.jpg
A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz.
0-8007.jpg
Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak. :-D Úgy leforog, hogy csak győzni kell dobálni a sebességeket... 8-) na de ez a jövő zenéje.

A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver? :roll: :-D

Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.

Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Marci Caprija

Post by driver »

Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!

Most találtam, hogy van ilyen tuning könyv a Ford V6-okhoz. Állítólag ez a legjobb könyv a témában, full versenymotor építésének leírása is van benne. A borítóján is ezzel a szívósorral szerelt moci van. Csak kár, hogy kb 30.000 - 50.000 Ft az ára! :lol:
Swen Pruett.jpg
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Marci Caprija

Post by White Shark »

driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
Nem baj Papi nekem is van egy ilyen motorom, ami neki nem kell az jó lesz nekem.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Marci Caprija

Post by White Shark »

levelboss wrote:Úgy döntöttem, hogy megépítem a 2.8-at "klasszikus" módon, megpróbálom belőle kihozni a legtöbbet. Ugyan tudvalevő, hogy a 2.8 nem egy igazán jó tuning alap, de azért az amcsi fórumok alapján nem is reménytelen.

Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.

Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.

Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.

A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém)
Offy1.jpg
Offy2.jpg
A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz.
0-8007.jpg
Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak. :-D Úgy leforog, hogy csak győzni kell dobálni a sebességeket... 8-) na de ez a jövő zenéje.

A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver? :roll: :-D

Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.

Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?
Pedig csak az kéne!
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Marci Caprija

Post by Machine »

levelboss wrote:
driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!

Most találtam, hogy van ilyen tuning könyv a Ford V6-okhoz. Állítólag ez a legjobb könyv a témában, full versenymotor építésének leírása is van benne. A borítóján is ezzel a szívósorral szerelt moci van. Csak kár, hogy kb 30.000 - 50.000 Ft az ára! :lol:
Swen Pruett.jpg
erre mondják?...ha neked ez kell… :lol:
Én erre a receptre szavazok: EFI rendszer, nagy injektorok, írható ECU
"The highway still leads to hell"
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Machine wrote: erre mondják?...ha neked ez kell… :lol:
Én erre a receptre szavazok: EFI rendszer, nagy injektorok, írható ECU
Lehet, hogy erre mondják... :-D Szerintem király lesz.
Attól, mert mostanában mindenki EFI-t, meg turbót épít én miért ne építhetnék karbit? 5-8 évvel ezelőtt még simán király lettem volna ezzel a projekttel. Nálam a karbis autó amúgy is kimaradt.

Elég, ha én boldog vagyok vele, nem?! 8-)

Ebben az építésben a nagy okosság a szívósor, ami elvileg jobb, mint bármelyik gyári.
Az EFI-re hiába rakok nagy injektorokat, ha nincs rajta nagy szívósor, amivel több levegőt tud szívni. Az EFI-t elvittem annó padra és teljesen jó volt a dúsítás, többel csak rosszabb lett volna.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Bubor »

Szerintem is legyen karburátoros!
Hagyományos autóba hagyományost.
Én is hiszek benne, igaz az enyémen még van mit tökéletesíteni....
Post Reply