Marci Caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: Pudva, SONI, Bogyo28

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

:shock: Fúú hát ez irgalmatlan nagy!

A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.

Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Ford Capri 1978 2600 GT :D

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1049
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Marci Caprija

Post by White Shark »

levelboss wrote::shock: Fúú hát ez irgalmatlan nagy!

A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.

Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.

User avatar
Jatis
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Jatis »

Bubor wrote:vezérműszíj fedél :mrgreen:
Pintohoz most van!
PFB-k előre!!!

http://www.pfb.hu" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jatis
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Jatis »

Nem olyan nagy ez!
Ha Bogyó hasának kerületéhez viszonyítjuk, akkor látható, hogy kicsi.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
PFB-k előre!!!

http://www.pfb.hu" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

White Shark wrote:
levelboss wrote::shock: Fúú hát ez irgalmatlan nagy!

A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.

Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.
Itt van az "okosság" az alsó sorban, a középső oszlopban. A tengelyre fölül csak annyit ír, hogy a full verseny tengely 3/4-e kell ehhez a beállításhoz. Ez nem túl pontos meghatározás.
Offy szívósor, karbi, tengely, rpm.JPG
A jelölések azt mondják, hogy a max. nyomaték 1000-nél kezdődik és 5000-ig tart. A max. lóerő 5500-ig (vagy nál?) elérhető. Max rpm 7000.

Tehát nagyon elfokolt tengely nem szükséges, az már másik kategória. Inkább nyisson nagyot.
A Racer Walsh nevű úr tuning tengelye 264 fokos és kb. 11,4 mm-t emel. Sajnos nehéz a tengelyekről részletes infót találni.

Kompresszióviszonyra maximum 10.5... 10.7:1 arányt ajánlják. De ez is már a régi régi könyvben van.
Ford Capri 1978 2600 GT :D

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5485
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

Jatis wrote:Nem olyan nagy ez!
Ha Bogyó hasának kerületéhez viszonyítjuk, akkor látható, hogy kicsi.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
mocsadék! :mrgreen:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5485
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

7k-s fordulatot nem fogja bírni a gyári cucc, én arra nem terveznék. főleg ha a lóerő csúcs mondjuk 5000-5500 körül van, akkor a fölé nincs is értelme forgatni, mert ott már elfogy az erő, el kell váltani.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1049
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Marci Caprija

Post by White Shark »

levelboss wrote:
White Shark wrote:
levelboss wrote::shock: Fúú hát ez irgalmatlan nagy!

A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.

Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.
Itt van az "okosság" az alsó sorban, a középső oszlopban. A tengelyre fölül csak annyit ír, hogy a full verseny tengely 3/4-e kell ehhez a beállításhoz. Ez nem túl pontos meghatározás.
[attachment=0]Offy szívósor, karbi, tengely, rpm.JPG[/attachme
A jelölések azt mondják, hogy a max. nyomaték 1000-nél kezdődik és 5000-ig tart. A max. lóerő 5500-ig (vagy nál?) elérhető. Max rpm 7000.

Tehát nagyon elfokolt tengely nem szükséges, az már másik kategória. Inkább nyisson nagyot.
A Racer Walsh nevű úr tuning tengelye 264 fokos és kb. 11,4 mm-t emel. Sajnos nehéz a tengelyekről részletes infót találni.

Kompresszióviszonyra maximum 10.5... 10.7:1 arányt ajánlják. De ez is már a régi régi könyvben van.
Az amcsi motor lehet fasza a 264 -es tengellyel ,de a k-jet gyárilag ezzel indul ,nem butítanám vissza a német motort hasonlóval.És igen kb ez a 1000-5500 esetleg 6000 ebben gondolom a tutit a nyomaték terén ,de azért a 7000-ret tudni fogja .A citromsárga Mk1 a kéttorkú karbival ,a 300-as tengellyel is tudja ,és csak nüansznyi belepiszkálás van a mechanikában.A múltkor megnéztem Papinál az amcsi blokkot ,a dugattyú felső holtpontban 1mm-re volt a henger felső élétől ,az égéstere kb ugyanaz mint a német de távolabb vannak a szelepek ,szerintem lehet okosítani a rendszeren.

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Régen jelentkeztem a projekttel. A mondás is megmondja: jó munkához idő kell, lassúhoz meg még több. :lol:

Időközben a karbi fel lett újítva a bácsinál, itt: http://gpatuning.hu/hu" onclick="window.open(this.href);return false;

A motor fúrva, perselyezve, hónolva lett és rakódik összefele Fehérváron.

A hengerfejekkel megy a matek még egy kicsit. Át lett alakítva nagyobb szelepesre, ahogy meg bírták csinálni, de talán még mehetett volna bele nagyobb is.
A projekt kihagyhatatlan eleme a hengerfej portolás. Nem kell bővíteni, de a a belső járatokból ki kell köszörülni a rücsköket, hogy jó legyen az áramlás.
Már a két hengerfej égéstere nagyjából készen van. A tőlem telhetőt megteszem az ügy érdekében, csináltam már cifrábbat is... több száz rugót meg nem adok érte. Egyenlőre bent vannak a szelepek, aztán kiszedem és belül is megcsinálom.
ilyen volt.jpg
ilyen lett.jpg
Ford Capri 1978 2600 GT :D

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Kedves Fórum és Capris társak!

Lassan, de bizonytalanul halad a motor építés, de ami késik az legalább nem múlik.

Szóval minden meglenne, de egy nem várt problémába ütköztem, mikor meg akartam rendelni a speciális szívósoromhoz a speciális tömítéskészletet:
A tömítéskészletet nem adhatják el USA-n kívül, mert nincs rajta "származási hely" megjelölés! :shock:

Szóval az egyik lehetőség, hogy megutaztatom valami Amcsi ismerőshöz, aki privátba leküldi. Ez nyilván plusz kiadást, melót, macerát jelent és a másik félnek is nyűg.

A másik meg, hogy valamilyen magyar tömítésgyárossal legyártatni úgy, hogy nincs sablon, csak a szívósor.
Szerintetek lehet ilyet? Lehet egy így gyártott tömítés jó?
Ha igen, akkor hova vigyem?

Köszcsi! :-D
Ford Capri 1978 2600 GT :D

User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Marci Caprija

Post by driver »

Liszt Ferenc téren csinál tömitést a bácsi minta darab után.

User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 523
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Marci Caprija

Post by Dartonit »

Én kedden repülök az Usa-ba. :oops:
Ha oda tudod vele küldetni, én szívesen hazahozom neked.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Dartonit wrote:
Fri Jun 16, 2017 8:36 pm
Én kedden repülök az Usa-ba. :oops:
Ha oda tudod vele küldetni, én szívesen hazahozom neked.
Ne szégyenkezz, jó hely az, csak még én nem voltam! :D Nagy király lennél, ha meg tudnánk oldani.
Beszéljünk magánban!
Ford Capri 1978 2600 GT :D

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5485
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

driver wrote:
Thu Jun 15, 2017 8:23 pm
Liszt Ferenc téren csinál tömitést a bácsi minta darab után.
modosítok, az a jókai tér három, a liszt ferenc térrel szemben az andrási másik oldalán. de igen, minta szivosor alapján is megcsinálja.

vagy www.rockauto.com , ha van náluk akkor ők ide is küldik
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Bogyo28 wrote:
Sat Jun 17, 2017 5:25 pm
driver wrote:
Thu Jun 15, 2017 8:23 pm
Liszt Ferenc téren csinál tömitést a bácsi minta darab után.
modosítok, az a jókai tér három, a liszt ferenc térrel szemben az andrási másik oldalán. de igen, minta szivosor alapján is megcsinálja.

vagy www.rockauto.com , ha van náluk akkor ők ide is küldik
Köszi Bogyó!
Néztem a Rockauto-t is, de ott csak gyári alkarészeknek megfelelő cuccokat találtam. Ez pedig nem egy gyári szívósor. De ami van az valóban olcsóbb, mint a Summit.
A Summitnál van a tömítés, de nem küldhetik USA-n kívülre.
Ford Capri 1978 2600 GT :D

Post Reply