Marci Caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

driver wrote:
Bogyo28 wrote:
driver wrote: rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
a gyári EFI-vel biztos nem lesz jó. és ezek szerint papiros se. azért sok sikert...
De miért is? mert kisebb 500 ccm vel? Én anno a 2,3 at használtam k-jet tel, az teljesen jó volt. Szerintem
az efi is jó lehet max kisebb injektorokkal. Mondjuk 2,4-é.
az hogy úgy érezted, és hogy tényleg jó volt az 2 külön dolog. a Sunyáé pl 50 liter körül fogyasztott. tehát a 2.3 + KJET kombónál mostanában drágább önszopatást nehezen tudnék elkébzelni.

most a 2.8 Marci autójában 2.9 cuccokkal megy, valószinüleg dus is a keverék. de ha egy 2.3-ra rakod fel, akkor a 600 ccm különbség miatt nem lesz jó. 2.4 injectorokkal lehet hogy működni fog, de az nem egyenlő a jó lesz fogalmával. használni valószinüleg lehet majd.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Arra gondoltam, hogy a mostani EFI kombót rárakni a 2.3-ra úgy, hogy 2.4 EFI-ről kapna ECU-t, injektorokat, meg talán pillangószelepet is. Ha eddig működött, akkor így is működnie kell, nem?!

Egyébként persze, szeretem én az erőt, nehezen is adok alább, mert még ez a kehes 140le/200Nm is nagyon jó.
De egyenlőre nem akarok 3 kilót rákölteni a mocira. Inkább most olcsóbban megúszom, lesz egy jó mocim, ami jó esetben tudja azt, amit a végén a 2.8 tudott a K-Jettel! Nézzétek meg a mérési eredményeket a 2-vel ezelőtti oldalon. 117 PS/165 Nm. Ez leírva nem sok, de még ezzel is igen jó volt.
Maximum meg lehet pöckölni ezt is, habár tudom, hogy nem támogatja a közönség.

Aztán majd ha begőzölök, akkor meg később is bele lehet rakni bármit, ami nem gyári, akkor már úgyis mindegy, hogy mi az.
De én szeretném ezt az EFI-t is hivatalosíttatni, mert hogy elméletileg átalakítási engedély köteles.
a 2.4 és 2.9 ecu ugyanaz, azt felesleges cserélni. pillangót szintén, meg nem is jó a 2.8 szívosorra, máshol vannak a csavarok. injector cseréje az egyetlen értelmes és szükséges dolog. működhet, a mostani szar mocinál jobb lesz, mert nem fog füstölni, lesz benne kompresszió, de a tökéletestől messze lesz. ha csak annyit akarsz amit egy szar motor tudott, azt nem nehéz elérni :mrgreen: :mrgreen: összegségében ez sem lesz kevesebbe mintha egy működő komplett mocit belelógatnál. a másik aranyszabály, amivel persze együtt lehet élni, hogy ha nem költöd bele a 300k-t, akkor nem lesz jó motorod. bármi ami nem teljesen felújított, az lehet jobb a mostaninál, lehet nagyon közel a jóhoz, de nem lesz jó (jó alatt nem azt kell érteni most, hogy el lehet vele karistolni, hanem hogy hibátlan, minden makulátlan benne stb stb). ha így el tudod fogadni a dolgokat, akkor nincs is belőle probléma. a gond akkor van, ha azt várod hogy egy 300k+ projectet meg akarsz csinálni 80k-ból, és ugyanazt az eredményt várod, akkor csalódás lesz a vége.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Bogyo28 wrote:
most a 2.8 Marci autójában 2.9 cuccokkal megy, valószinüleg dus is a keverék. de ha egy 2.3-ra rakod fel, akkor a 600 ccm különbség miatt nem lesz jó. 2.4 injectorokkal lehet hogy működni fog, de az nem egyenlő a jó lesz fogalmával. használni valószinüleg lehet majd.
Nem akarok vitatkozni, több tapasztalatotok van, de nekem meg ott vannak a mérési eredményeim a 6. oldalon. Ott látható a második, lambdás grafikonon, hogy egyáltalán nem dús keverékkel megy az autó, csak 5000 fölött dúsítja el.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Bogyo28 wrote: a 2.4 és 2.9 ecu ugyanaz, azt felesleges cserélni. pillangót szintén, meg nem is jó a 2.8 szívosorra, máshol vannak a csavarok. injector cseréje az egyetlen értelmes és szükséges dolog. működhet, a mostani szar mocinál jobb lesz, mert nem fog füstölni, lesz benne kompresszió, de a tökéletestől messze lesz. ha csak annyit akarsz amit egy szar motor tudott, azt nem nehéz elérni :mrgreen: :mrgreen: összegségében ez sem lesz kevesebbe mintha egy működő komplett mocit belelógatnál. a másik aranyszabály, amivel persze együtt lehet élni, hogy ha nem költöd bele a 300k-t, akkor nem lesz jó motorod. bármi ami nem teljesen felújított, az lehet jobb a mostaninál, lehet nagyon közel a jóhoz, de nem lesz jó (jó alatt nem azt kell érteni most, hogy el lehet vele karistolni, hanem hogy hibátlan, minden makulátlan benne stb stb). ha így el tudod fogadni a dolgokat, akkor nincs is belőle probléma. a gond akkor van, ha azt várod hogy egy 300k+ projectet meg akarsz csinálni 80k-ból, és ugyanazt az eredményt várod, akkor csalódás lesz a vége.

Jelenleg tényleg az a helyzet, hogy ha lehet, el akarom kerülni a 300k motor projektet. És nekem majdnem "elég", ha el tudok vele karistolni, az úgyis sokkal jobb móka, mint az állat menés ott, ahol úgyse akarok.
De karistolás-mentes mocit viszont biztos, h nem akarok.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote: csak 5000 fölött dúsítja el.
te magad írod le. és ott a különbség csak kevesebb mint 100 ccm. a gyári ECU a gyári setup-hoz van kitalálva és programozva, nincs felkészítve semmi mechanikai változásra. nem tudsz belenyúlni a dúsításba se, se egyebekbe. ha beteszed a 2.4 injectorokat, kb ilyen apró problémáid lesznek mint a mostani EFI-vel, együtt lehet vele élni. lehet én nem is raknám fel a 2.8 HF-eket, mert az áramlások miatt az lehet jobban belezavarna az ECU-nak, mintha felrakod a 2.3-ét. igazándiból azt lenne érdemes megnézni, hogy a 2.9 és a 2.4 között van e különbség a szelepek méretében, és ez mennyire arányos a 2.3 vs 2.8 szelep méretekkel. az injectorokat tuti cserélni kell, de az a legkevesebb az egészben. hengerfaloválosságot néztetek a block-on? csak hogy ne legyen kár az új gyürükért ha esetleg az nagyon szar.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Marci Caprija

Post by White Shark »

Jó volt a blokk ,én bótoltam Papival ,nem volt ovál ,pár ezer lehetett benne ,csak nekem kicsi volt .
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: Marci Caprija

Post by driver »

A főtengelyen a gépműhelyes urak 0,01 kopást birtak mérni. A hengerfal kiváló több ponton mérve nem fér közé
a hézagmérő. Sajnálom is ezt a mocit eladni, de sajnos a muszáj nagy úr.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by Bogyo28 »

van egy EFI cuccom, ami elvileg 2.4-é volt, ha kell belöle az injector elcserélhetjük.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Bogyo28 wrote:van egy EFI cuccom, ami elvileg 2.4-é volt, ha kell belöle az injector elcserélhetjük.
Köszi, érdekel a dolog.

Ha esetleg nem sikerülne jól a moci, akkor majd ráérünk kitalálni a B opciót.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Egyenlőre itt tartunk, még csak szétfele megy.

Jelen állás szerint meghátrálok a szélesítés elől... majd talán legközelebb. :lol:
Így se lesz kevésbe, mire vége lesz, ha szépet akarok...
20140323_172042.jpg
20140323_172151.jpg
20140323_172202.jpg
20140323_172232.jpg
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Marci Caprija

Post by szszaby »

Így a képek alapján nem is vészes.
Ford Capri MkI Essex
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by Bubor »

Te aztán jól szétborítottad :-D
de ha már ennyire szétszedted itt a soha vissza nem térő lehetőséged, hogy megvalósítsd az álmodat ;-)
Mert a szépen hibátlanul összerakott dobozt nem lesz szíved a szélesítés miatt néhány év múlva szétverni...
( inkább készüljön tovább -szerintem )
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Marci Caprija

Post by levelboss »

Nos újabb helyzetjelentés.

A képek magukért beszélnek. Remélhetőleg most már lassan épül is, nem csak bomlik. :-D
A motoron törtük tegnap a fejünket Papival. Szeretném összehozni a 2.3-at a 2.8 hengerfejeivel, meg amit lehet kihozni belőle kompresszió növeléssel. Ha valakinek van valami építő hozzászólása, azt várom szeretettel! :-D
20140402_183500k.jpg
20140402_183520k.jpg
20140402_183531k.jpg
20140402_183546k.jpg
20140402_183709k.jpg
20140402_183733k.jpg
20140402_183842k.jpg
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Marci Caprija

Post by White Shark »

szszaby wrote:Így a képek alapján nem is vészes.
Szerintem is ,átlagos ,vagy annál egy kicsit még jobb is .
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Marci Caprija

Post by daytona »

Tényleg ezt a 2.3-2.8 öszvért szeretnéd belerakni? :neutral:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply