daytona verdai

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

daytona verdai

Post by daytona »

Leselkedtem egy kicsit, ez lenne talan a megfelelo hely, ahol be tudnam mutatni a vasakat. Kepet hogy tudok belinkelni?

Ford Capri 2.3 V6 1985 (1985.8.14)

Ezt a kocsit 2007 aprilis elejen vettem Nemetorszagban, Haßfurt-ban. A mobile.de-n lattam meg a hirdetest, akkor mar kb masfel eve kerestem Caprit (csakis a V6 modellek erdekeltek), szinte mindennap bamultam a hirdeteseket. A telefonos egyeztetesbol kiderult, hogy 109 ezer km van rajta eredetileg, szervos 2.3 V6, masodik tulajdonos idos foszer, minimum korrozio, mehetek nyugodtan.

Megerkeztem, a foszer kb 60 ev koruli volt, a varosi Ford kereskedesben dolgozott fiatalkora ota, autokat ertekesitett. Akkor ment nyugdijba, es amerikaba keszult kimenni 5 evre (tehat meg most is ott van :lol: ), nem akarta, hogy addig alljon a kocsi a garazsban mozdulatlanul. Elmeselte, hogy eredetileg egy haverja vette meg ujonnan a kocsit a kereskedesbol, de mikor 2 eves volt a verda, visszavette tole es azota nala van. A kocsin eredeti a km ora allasa, nem volt torve, a 2 elso sarvedot viszont cserelte, mert az ajtok elott megrozsdultak az eredetik. Innen ered a kocsi szepseghibaja, nem talaltak el a szin sotetseget, igy a kocsi eleje valamivel sotetebb mint a maradek. Cserelt meg rajta kormanyosszekotoket, csapokat, lengokarokat, lengescsillapitokat es egyszer gyertyakat, valamint akkor volt rajta 2 zsir uj gyari kipufogo, egeszen a leomloktol. Valamit meg papolt arrol, hogy valami 2.8 cuccok vannak rajta - nem igazan ertettem, nem vagyok tul jo nemetes, de mintha a belseje lett volna a superinjection modellbol es a hatso hid - egyes laprugok, es nekem tul magasnak tunik a vegattetel is, 140-nel forgat 3000 alatt meg.

Most a km ora allasa 114 000, tehat nalam is csak keveset fut, inkabb csak all a garazsban. Egy evet ugy hasznaltam, hogy bele sem nyultam, kiveve az olajcseret. Tavaly viszont azert mar javitasra szorult. Elkezdett nyekeregni a vizpumpa. Ujat kapott. Kapott uj gyertyakat, gyertyakabeleket, elosztoba kalapacsot. A szelepdeklik ala uj tomites kerult. Be lettek allitva a szelepek illetve az elogyujtas - megjegyzem rosszul, mert nem huztam le az elosztorol az alulnyomas csovet - erre csak kesobb jottem ra. Elromlott a PCV szelep, ami a szelepdeklin van, elkezdett csorogni, elpattant benne a rugo - haverom kisegitett eggyel, hasznalt, de jol mukodik azota. A valtokar ala bekerult a Burton fele Quickshift - hala Acsinak. Illetve sikerult orvosolni a benzinszintmero hibajat is, most mar mutat - az egesz csak annyi volt, hogy ki kellett pucolni a ket csatlakozot a tartalynal a bal hatso kerek mogott :D .
Ja, es persze behangoltam a szeretett Solex karbin a ket pillangoszelepet nyito fogas mechanizmust, kicsereltem egy alulnyomas csovecsket, ugyhogy most franko az alapjarat hidegen, melegen, duruzsol es egesz jol is ugrik. Akkor lesz tokeletes, ha az elogyujtas jol lesz beallitva. Persze azert igy is jol megy, 1-2 fok elteres lehet, epp ma mentem vele es nagyon elveztem!!! :ba:

Az iden is mar foglalkoztam vele, ma kerult bele egy uj AC pumpa (a regi hosszabb allas utan visszaeresztette a benzint a tankba). Kivancsi vagyok most az ujra - az van ugyanis rairva, hogy made in Italy :lol: Azert remelem hogy jo lesz. :D

A kozeljovoben cserelni fogom az osszes gumi benzincsovet, el vannak oregedve, kemenyedve, lassan 25 evesek. A fekek szinten generaljavitasra kerulnek, mar megvan hozzajuk minden (hala Suninek): nyeregfelujito szettek, tarcsak, betetek, palcikak, rugocskak....a fekek is meg az eredetik a kocsin, meg a betetek is! Az iden lesz a Capri komplett atszilentezve, a bal hatso laprugo elso szilentje mar meg van szakadva es mar neha kopog. Kicserelem a muszerfalat is, a mostani 2 helyen be van repedve, a volt tulaj adott hozza egy masikat, az hibatlan. Iden megprobalom orvosolni a hatso kalaptartot is, meg nem tudom mi legyen vele, de valamit ki kell eszelnem, mert csikorog, nyekereg, es mar nem is eredeti. Illetve remelem a kozeljovoben sikerul orvosolnom az olajfolyast - a csovecske ereszt, ami az orahoz viszi fel az olajat.

A tavoli terv pedig az, hogy kapjon egy uj fenyezest - es ez a dilemmam, mert nem tudom milyen legyen a szin. Egyreszt megmaradnak az eredeti bordo-gesztenyebarna szinnel, esetleg ennek egy bordo metal valtozatat valasztanam, hogy hasonlo legyen, de tetszik meg az azurkek metal illetve a sotetzold metal is. Viszont ami a technikat illeti, mindenkepp a gyarinal akarok maradni, az osszes teren ahol lehet.

Hat ennyit a Caprirol...


Ford Taunus Knudsen 1975

ez a kocsi mar epitetten kerult hozzam, eredeti darab ebbol mar sosem lesz es nem is lehet. Eleg cifra a kocsi tortenete, sok penzt olt bele az egyik volt tulaj, de sajnos ez csak a kepeken latszik. Kozelrol mar gyatrabb a dolog, es az egesz atepites rengeteg kivannivalot hagy maga utan. Jelenleg egy 2.9 EFI motorral fut, A4LD valto van alatta, scorpio hardys kardan es egy 1.3-as kis fekes Taunus hatso hid. A fenyezes nagyon szep, de egesz kozelrol jol lathatoak a hibak - foleg az elokeszites lehetett gyatra :x A belseje at van boroztetve, fekete - piros bor. Ranezesre tenyleg szep a kocsi, korrozio nincs es teljesen menetkepes, de mint mar emlitettem, sok dolog hianyzik meg...

A legnagyobb problema: meg van dontve benne a motor es a valto - az A4LD tul nagy, nem fer el rendesen a Taunus alagutjaban, igy a valto alatti tarto lejjebb van. Ezaltal viszont a kardan nagy szoget zar be, igy eros gyorsitaskor vibral a padlo. Mar megvan a megoldas, a garazsban hever egy V6 type 9 valto, V6 lendkerek es kuplung szett, meg hianyoznak aprosagok, de a valtocsere hamarosan meglesz. Ezaltal megoldodik a sebessegmero problema is, az eddig nem mukodott, nem volt automatahoz bowdenem.

A kovetkezo nagy problema, hogy a 2.9 motor EFI-s, es abszolut nem illik egy ilyen oldschool kocsihoz. Ugyhogy az EFI is mihamarabb ki lesz belole dobva, karbi megy bele, granada gyujtassal. Hogy milyen karbi lesz (karbik lesznek :D ) az meg meglepetes, szamomra is - egy karbi magus haverom probal valamit osszehozni.
Kimegy a rogtonzott kipufogo is. A kivitelezes meg nem vegleges, de ha sikerul, akkor speci leomlo lesz, es a vegek a hatso kerekek elott jonnek majd ki - kulonvalasztva a 2 oldalt.

Sok elektronikat kell rendberakni rajta, nem mukodik a hatso ablak futese, a kodlampa, a tolatolampa, az elso fenyszoroknak nincs foglalatjuk.....a belso terbol is hianyoznak dolgok....

A terv az, hogy eloszor legyen mechanikailag tokeletes es foleg vegleges. Aztan jon majd a kozmetika resz.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: daytona verdai

Post by holecz »

Tetszett a történet daytona kolléga!!!!Főleg a Capris. :wink: Ha képet szeretnél beilleszteni, a hozzászólásod alatt találsz olyat hogy "Csatolmány feltöltése"
ott ráböksz a "Tallózás" gombra, kiválasztod a képet,majd az "Állomány hozzáadása" gomb és utána "Elküld". Vagy ahogyan a Corneren is szoktál linket beszúrni. :wink: :pia:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

A sima link beszuras nem megy, a tallozassal kivalasztom mint csatolmany, hozzaadom, elkuldom, de nem tortenik ugy sem semmi :roll:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Tibi »

van ott beszúrás a hozzászólásba gomb is
1980 Capri MK3
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: daytona verdai

Post by TÉCSÉ »

Tibi wrote:van ott beszúrás a hozzászólásba gomb is
Valószínűleg még az Überführer nem engedélyezte neki , mert "megTCSúszhatott" a születésnapján az időérzéke (is)... :twisted: :twisted: :twisted:
Én is várom már a pikTCSöröket !!!
:shock:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: daytona verdai

Post by adam »

A helyedben én maradnék az eredeti színnél. Azért mert szép és azért is mert ha már ennyire eredeti benne minden akkor a külsejét sem változtatnám meg.
Persze Te a döntésed.

Ritka az ilyen kocsi. Gratulálok hozzá!
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: daytona verdai

Post by gizmo »

üdv itt!

elvileg engedélyezve a képfeltöltés is...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

DSC00441.jpg
DSC00451.jpg
DSC00452.jpg
IMG_0095.jpg
DSC00457 copy.jpg
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

DSC01241.jpg
DSC01244.jpg
DSC01255.jpg
DSC01272.jpg
DSC01274.jpg
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Valamit most mar sikerult osszehoznom :)
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: daytona verdai

Post by Midnight Blue »

A Taunus is gyönyörűség! Ha netán eladnád, tudok rá vevőt. 8)
Az Isteni Capri !
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Hat nem nagyon terveztem eladni, megszantam a kocsit, ahogy hozzam kerult. Meg ugye szlovak papirokon van.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: daytona verdai

Post by holecz »

daytona wrote:Valamit most mar sikerult osszehoznom :)
Na végre, megy ez neked kolléga! :wink: Gyönyörűek a képek!!!!!!Mondjuk én már láttam őket a Corneren is. :wink: :pia:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Tibi »

Szépek !
1980 Capri MK3
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Árpi »

Hüü a tau nagyon brutál ezekkel a felgékkel!
Granada 1977 2.0i V6
Post Reply