Mk1 Escort 6.7 V8

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by adam »

szszaby wrote:Ma versenyen voltunk Kunmadarason. Kapott a verda egy szép új gumit amin nagyobb mint az előző volt. 28 coll az átmérője, ami 1 collal nagyobb mint a régi. Meg le is lett festve a verda.
A legjobb időnk 10,76 mp és 203km/ó célvonali. Ez az egyéni legjobb időnk.
sok festék == plusz súly :lol:
amúgy szép lett, gratulálok ;)
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

A következő lépés egy erősebb féltengely beszerzése és beszerelése. Az új gumi annyival jobban tapad, hogy ez eltörte a féltengelyt nem igazán bírta a nagyobb igénybevételt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by adam »

szszaby wrote:A következő lépés egy erősebb féltengely beszerzése és beszerelése. Az új gumi annyival jobban tapad, hogy ez eltörte a féltengelyt nem igazán bírta a nagyobb igénybevételt.
Kár volt piszkálni a karbit :mrgreen:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A következő lépés egy erősebb féltengely beszerzése és beszerelése. Az új gumi annyival jobban tapad, hogy ez eltörte a féltengelyt nem igazán bírta a nagyobb igénybevételt.
ez valami 2 darabból összerakott féltengely volt? szépen eltört...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote: ez valami 2 darabból összerakott féltengely volt?
Igen, mivel ki kellett venni belőle 32 cm-t.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote: ez valami 2 darabból összerakott féltengely volt?
Igen, mivel ki kellett venni belőle 32 cm-t.
aha... én azt hittem hogy levágnak ilyenkor belőle, ricni rá meg edzés. bár a capri féltengellyel sem lehetne megcsinálni, mert az vékonyabb beljebb...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
aha... én azt hittem hogy levágnak ilyenkor belőle, ricni rá meg edzés.
Így akartuk, de nem bírtak vele. Jóféle anyag.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Ez már bőven 3mp alatti 0-100ra...olyan 2.7 körül :-)

porschetolvaj
kopasz
Posts: 8
Joined: Wed Aug 17, 2011 8:27 pm

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by porschetolvaj »

Nagyon durva.Nem félsz hogy hanyatt esel. k jó
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Töcs »

gigford wrote:Ez már bőven 3mp alatti 0-100ra...olyan 2.7 körül :-)

nagyon király!!! :ru:
(ezt az enyém is simán megcsinálja, igaz kell hozzá egy kurvamély szakadék :lol: )
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Peti »

gigford wrote:Ez már bőven 3mp alatti 0-100ra...olyan 2.7 körül :-)
Kemény! :burn: Jó volt élőben is látni! 8-)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

Csak kár, hogy hamar haza kellett menni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Peti »

Ismerős színkombináció.. :-) (megszáradt már a festék Szaby? :mrgreen: )
Escort.jpg
Escort.jpg (34.08 KiB) Viewed 10019 times
http://www.ebay.co.uk/itm/1-18-FORD-ESC ... 2c5f589e4a" onclick="window.open(this.href);return false;
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

Peti wrote:(megszáradt már a festék Szaby? :mrgreen:
Alakul már. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Készül közben az escort is idénre, van néhány fejlesztés.

Egy pár Dart Pro 1 CNC hengerfej, sokkal jobb adottságokkal mint ami eddig volt. Csak a cnc megmunkálás önmagában rengeteget hoz a konyhára, nagyobb szívószelepek(52.8mm) vannak benne, kisebb égéstér, nagyobb csatornák stb.
P1060292.JPG
P1060292.JPG (149.45 KiB) Viewed 9938 times
P1060295.JPG
P1060295.JPG (142.07 KiB) Viewed 9938 times
P1070244.jpg
Az eddigi leömlő nem passzol erre a fejre, meg amúgy is megörökölte a capri, így vízzel lett vágatva egy pár talp, ehhez majd Szabi megcsinálja a lömlőket 44mm csövekből.
P1060928.jpg
P1060930.jpg
P1060931.jpg
A hidrós veztengely/tőkék helyére pedig full mechanikus Lunati tengelyszett kerül, eddig 6500nél nem forgott többet, ott már vége volt a tengelynek és a hidrotőkék is valószínűleg "úsztak" már ezen a fordulaton.
Ez a tengely 15.2mm-t emel a szívó és 15.8mm-t a kipuff szelepen, az eddigi 13.1mm helyett.

Meg lettek hüvelyezve a féltengelyek is, adunk egy esélyt ennek a megoldásnak, reméljük bírni fogják a kiképzést.
hüvelyezett féltengelyekb.JPG
Beszereztem 19 liter 114 oktános versenybenzint, 12:1 körül lesz a sűrítés, 100as benzinnel neccesen menne el valószínű, előgyújtást is vissza kéne venni hozzá a biztonság kedvéért, szóval úgy nem lehetne kihozni azt belőle amit tudna.
114 oktán meg túl jó ennek ezért 100as benzinnel lesz hígitva, aranyárban adják ezt, feleslegesen nem égetjük ha nem muszáj.
C14.jpg
Post Reply