Mk1 Escort 6.7 V8

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

Itt minden jó még se jó, azóta is ugyanaz a saru van és most jó.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Tibi »

a fent említett bmw-n amúgy szemre tök jó volt, amúgy meg fél újjal le lehetett törni. :-D

Jaaa, és grat !
1980 Capri MK3
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Hattyu »

Gratulálok a helyezéshez, nagyok vagytok :ru: :ru: :pia:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Köszi az infókat igaz gőzöm sincs mi az az 50 quadrátos kábel, én csak az átmérőt ismerem.. :mrgreen: A test nem volt előre hozva de az az egy kábel nem melegedett. Indítózáskor leesett a feszkó az akkunál mérve 6V-ra.
ez igen egyszerü középsulis fizika. nálatok a motor nem egy kis darab 1.0 fiesta, tehát a megforgatásához kell nem kevés áram kell. nem tudom pontosan hogy mennyit vesz fel, de lehet akár 400 amper is. minden kábelnek van ellenállása, és minden csatlakozásnak is, csak ezek normál esetben olyan picik, hogy az elhanyagolható. ám 400 ampernél elég 0,015 ohm ellenállás, és akkor már esik rajta 6 volt. nem mellékesen ezen az átvezetésen folyik 400 amper és esik 6 volt, az disszipál (magyarul melegít) 2400 W-ot. 0,015 ohm az igen kicsi, ha a testkábel hosszában van 5 csatlakozás (aksi és aksisaru, aksisaru és kábelsaru, kábelsaru és kasztni, kasztni és kábelsaru, kábelsaru és motor, ennyi csati van ha nem direktbe viszed a testet az aksitól a motorig). Ezt igazándiból mérni nem tudod, mert pl ha egy kábel a sok nagy áramu használattól megy szarrá, akkor ha müszerrel rámérsz teljesen jónak látszik, sípol a szakadásmérő hogy a kábel jó (mivel ilyenkor alig folyik rajta áram), ám amikor elkezd rajta átfolyni a nagy áramerösség, egy picit megnő az ellenállása és máris kaptunk egy szép nagy darab fűtőszálat. de mivel elég nagy darab a kábel, és nem sokáig próbálod az indítózást, ezért a 2400 W a fenti példa szerint nem nagyon fogja meglangyosítani a kábelt. azt is tanították anno a suliban, hogy a kábel ellenállása az átmérőlyével fordított arányban változik, tehát minél vastagabb a kábel, annál kisebb az ellenállása, tehát annál több áramot képes átvinni melegedés és egyéb dolgok nélkül. extrém alulméretezett esetben a kábel el is ég (bizti is hasonló elven müködik), de ezekben az esetekben csak használhatatlan lesz.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Tibi wrote:keresztmetszet négyzetmm-ben.
Akkor ami most van az 75-ös és mégse jó. Akkor erre mondjon valaki valamit.
az 50-s az mint a hüvelykujjam, tehát a te 10-s bikakábeled olyan 30-s körül lehet. azt hiszem az 50-s kábel az 0.50 négyzetincs. a sima villanyszerelő szabványban a 35-s az kb szigetelés nélkül olyan 10mm, de a ti mocitokhoz én annál vastagabbat tennék bele. és mint mondtam a kábel minősége is számít, nem mindegy hogy milyen anyag van a szigetelés alatt, mert lehet valami olcso szar ötvözet meg lehet nagy tisztaságu réz is....

ez itt az amarikai szabvány, de autotechnikában sok helyen igy adják meg hogy milyen vastag kábel kell, pl a kapcsolási rajzokon is fel szokták tüntetni a szinek mellett igy a vastagságot. 18 AWG az pl az 1 mm2 kábel, aminek egy km kábelnek az ellenállása a szabványban szereplő tisztaságu réznél 20.95 ohm, kb 13 amper folyamatos szállítására alkalmas:

http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

Na most már világos a dolog, köszi az okítást. Akkor valszeg marad elöl az aksi, mert minek rakjak be súlyban olyan vastag és hosszú kábelt, lehet több lenne súlyban mint maga az akku.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:
Tibi wrote:keresztmetszet négyzetmm-ben.
Akkor ami most van az 75-ös és mégse jó. Akkor erre mondjon valaki valamit.
az 50-s az mint a hüvelykujjam, tehát a te 10-s bikakábeled olyan 30-s körül lehet. azt hiszem az 50-s kábel az 0.50 négyzetincs. a sima villanyszerelő szabványban a 35-s az kb szigetelés nélkül olyan 10mm, de a ti mocitokhoz én annál vastagabbat tennék bele. és mint mondtam a kábel minősége is számít, nem mindegy hogy milyen anyag van a szigetelés alatt, mert lehet valami olcso szar ötvözet meg lehet nagy tisztaságu réz is....

ez itt az amarikai szabvány, de autotechnikában sok helyen igy adják meg hogy milyen vastag kábel kell, pl a kapcsolási rajzokon is fel szokták tüntetni a szinek mellett igy a vastagságot. 18 AWG az pl az 1 mm2 kábel, aminek egy km kábelnek az ellenállása a szabványban szereplő tisztaságu réznél 20.95 ohm, kb 13 amper folyamatos szállítására alkalmas:

http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge" onclick="window.open(this.href);return false;
De jók ezek a magyarázatok! Faszér kell suliban agyonbonyolítani a könyvekben a fizikát :h: , amikor ilyen érthetően leírva rögtön megértem...
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Ahogy Szabi is írta, tényleg volt szopás és ez a legrosszabb, amikor az ember nem tudja mi a gond...már le is mondtam napról, aztán csak jó lett. Szabi kb 2-3 órát szerelt, kábel ide-oda, akksi csere, felfogatás, önindító fel-le...nem sikerült volna nélküle, mondanom sem kell.... :ru:




kunmadaras-21_08_2010-0954.jpg
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Gáborka »

bitang BRUTÁL a VAS :ba:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:De jók ezek a magyarázatok! Faszér kell suliban agyonbonyolítani a könyvekben a fizikát :h: , amikor ilyen érthetően leírva rögtön megértem...
Szakközépben 2 évig tanították az elektronikát a könyvekből, majd a 2 év végén levő kiséretségin szinte az egész osztály megbukott a tárgyból. A tanárunk ugy akarta megértetni a dolgokat, hogy a vezetékek olyanok mint a vízvezetékek meg stb. érdekes hogy a vizsgán feltett feladatot a tanárunk se tudta megoldani. aztán harmadikban ugy kezdték, hogy kaptunk egy új tanárt. az első órán az első mondata ez volt: -felejtsenek el mindent amit az elmult 2 évben ebből a tárgyból tanultak.
nem volt nehéz. aztán elkezdte értelmes hasonlatokkal elmagyarázni hogy mi hogyan müködik. pár példa:

a kondenzátor egy borosüveg. amikor üres, nagy mennyiségü bort (elektromos töltést) tud befogadni, aztán ahogy telik meg egyre kevesebbet, mert szükül a szája, aztán ha tele van nem tud több töltést felvenni. ebből már bárki fel tudta késöbb rajzolni a kondenzátor töltési karakterisztikáját. aztán amikor a feltöltött kondit kisütik, az olyan mint amikor kitöltöd a bort az üvegből. egy szürőkondenzátor müködése is könnyen leírható volt, a bor nem egyfolytában elérhető, hanem különbőző mértékben jön (ez volt pl egy szinusz jel a trafó után egyenirányítva), és ha megfelelő mérető üvegbe töltöd a bort (a kondezátor jól van méretezve) akkor kifelé egyfolytában ugyanaz a mennyiség szedhető ki (a szürőkondi az egyenirányított feszültséget ami egymás utáni hullámokból áll egy szép egyenes vonalu egyenfeszültségre alakítja, miközben a hullámok töltik és a hullámok között kijön belőle a delej).

az alagutdióda müködési elve egy szénkozó gyerek volt, aki épp a szakadék szélén állt meg a számkóval (karakterisztika megint egyből megvolt a rajzból, csak a szákozó gyereket nem kellet odarajzolni), és a munkapontban a gyerek ott egyensulyozik, de ha elmászik a munkapontból akkor a gyerek lezuhan, a dióda elfüstől.

ilyen példákkal pár hét alatt mindenki feljött a 2 éves anyagból, értelmet nyertek a könyv értelmetlen mondatai...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Igen, mert sokaknak túl misztikus ez az elektronika, villamosság, pedig az alapokat könnyen meg lehetne tanítani...persze egy szint után már nem könnyű, külön szakma ugye.
De ha ilyen tanárral kerül össze az ember, ahogy írod, akkor máshogy áll hozzá az ember, nem jajongat ha valamit vezetékelni kell.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

Szállító jármű:
2.jpg
2.jpg (47.67 KiB) Viewed 5357 times
P1050449.JPG
P1050449.JPG (69.76 KiB) Viewed 5357 times
1.jpg
1.jpg (66.32 KiB) Viewed 5357 times
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by szszaby »

P1050451.JPG
P1050451.JPG (141.13 KiB) Viewed 5358 times
P1050454.JPG
P1050454.JPG (128.43 KiB) Viewed 5358 times
Ford Capri MkI Essex
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by nyujoe »

...már nagyon vártam!!! Szép 8-)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Nemrég ment át műszakin, jövő héten ha minden jól megy, már ezzel visszük az escortot tesztelni.

Utóbbin is alakulóban van egy két változtatás, nemsokára lesz beszámoló.
Post Reply