Kultikus Kegytárgyak

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by gridoux »

feku wrote:És itt az ominózus Zakspeed Ford Capri öntő forma.
Megmérnéd milyen széles a legszűkebb (küszöbök között)
és a legtágabb (hátsó kerék tengely) helyeken?
És hogy milyen hosszú, milyen magas?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:ha jó a méretarány (pl 1:10) akkor a gipszre lehetne húzni lexan-t és kész is az rc héj akár sorozatgyártásban ;)
az lenne a kérdésem, hogy neked van tapasztalatod e téren? én is ezt az oldalt találtam meg a napokban, lenne PET-G lap is, maga a vákuumasztal se egy nagy dolog, de nem találtam semmi infót arra, hogy hány fokra kell melegíteni a lemezt vákuumozás előtt. valaki azt mondta, hogy 130-160 közt, de jó lenne valami tapasztalati infó.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
feku
szerszámadogató
Posts: 33
Joined: Sat Nov 13, 2010 8:43 pm

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by feku »

gridoux wrote:
feku wrote:És itt az ominózus Zakspeed Ford Capri öntő forma.
Megmérnéd milyen széles a legszűkebb (küszöbök között)
és a legtágabb (hátsó kerék tengely) helyeken?
És hogy milyen hosszú, milyen magas?
Megmértem,,akkor az adatok:
Hossza:20cm
szélessége a küszöbnél.8,5cm
magassága.5,5 cm
hátsó kerék tengelynél:9 cm
első kerék tengelynél.8,5 cm-
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by gridoux »

Bogyo28 wrote:
gridoux wrote:ha jó a méretarány (pl 1:10) akkor a gipszre lehetne húzni lexan-t és kész is az rc héj akár sorozatgyártásban ;)
az lenne a kérdésem, hogy neked van tapasztalatod e téren? én is ezt az oldalt találtam meg a napokban, lenne PET-G lap is, maga a vákuumasztal se egy nagy dolog, de nem találtam semmi infót arra, hogy hány fokra kell melegíteni a lemezt vákuumozás előtt. valaki azt mondta, hogy 130-160 közt, de jó lenne valami tapasztalati infó.
nekem nincs ilyen tapasztalatom, de Kapetinek szerintem van.
A linkelt honlapon azt írja látni fogod amikor elkezd kilágyulni, behasasodni. Nyilván 1-2 darabot el fogsz rontani, mire kitapasztalod, és sikerülni fog.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Pudva »

feku wrote:
gridoux wrote:
feku wrote:És itt az ominózus Zakspeed Ford Capri öntő forma.
Megmérnéd milyen széles a legszűkebb (küszöbök között)
és a legtágabb (hátsó kerék tengely) helyeken?
És hogy milyen hosszú, milyen magas?
Megmértem,,akkor az adatok:
Hossza:20cm
szélessége a küszöbnél.8,5cm
magassága.5,5 cm
hátsó kerék tengelynél:9 cm
első kerék tengelynél.8,5 cm-
Köszi a méreteket, kifigyelem az RC autóm méreteit...
Tényleg nem is látszik, hogy szét volt szedve a restaurált darab, mivel rögzíted vissza a tetejét?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:
Bogyo28 wrote:
gridoux wrote:ha jó a méretarány (pl 1:10) akkor a gipszre lehetne húzni lexan-t és kész is az rc héj akár sorozatgyártásban ;)
az lenne a kérdésem, hogy neked van tapasztalatod e téren? én is ezt az oldalt találtam meg a napokban, lenne PET-G lap is, maga a vákuumasztal se egy nagy dolog, de nem találtam semmi infót arra, hogy hány fokra kell melegíteni a lemezt vákuumozás előtt. valaki azt mondta, hogy 130-160 közt, de jó lenne valami tapasztalati infó.
nekem nincs ilyen tapasztalatom, de Kapetinek szerintem van.
A linkelt honlapon azt írja látni fogod amikor elkezd kilágyulni, behasasodni. Nyilván 1-2 darabot el fogsz rontani, mire kitapasztalod, és sikerülni fog.
a műhelybe nálunk nincs elektromos sütő, sőt itthon is gázos sütő van, na meg itthon meg a fönökasszony nem díjazná ha elkezdenék vákuumozni. azért vadászok hőfok infóra, hogy a műhylebeli kályha tud e elég hőt adni hozzá...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Tibi »

Bogyo28 wrote: a műhelybe nálunk nincs elektromos sütő, sőt itthon is gázos sütő van, na meg itthon meg a fönökasszony nem díjazná ha elkezdenék vákuumozni. azért vadászok hőfok infóra, hogy a műhylebeli kályha tud e elég hőt adni hozzá...
legfeljebb kicsit beljebb kell tenni :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Pudva »

Tibi wrote:
Bogyo28 wrote: a műhelybe nálunk nincs elektromos sütő, sőt itthon is gázos sütő van, na meg itthon meg a fönökasszony nem díjazná ha elkezdenék vákuumozni. azért vadászok hőfok infóra, hogy a műhylebeli kályha tud e elég hőt adni hozzá...
legfeljebb kicsit beljebb kell tenni :mrgreen:
:mrgreen: Nem kohászkodni akarunk, hanem vákumozni!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Tibi »

Pudva wrote: :mrgreen: Nem kohászkodni akarunk, hanem vákumozni!
azért tegnap áldoztunk egy nadrágot a szent reaktornak, hogy elegendő hőt termeljen a hideg téli estéken :-D
1980 Capri MK3
feku
szerszámadogató
Posts: 33
Joined: Sat Nov 13, 2010 8:43 pm

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by feku »

Pudva wrote:Tényleg nem is látszik, hogy szét volt szedve a restaurált darab, mivel rögzíted vissza a tetejét?
A visszarakásnál 2 csepp pillanatragasztót használok a 2 fém stiftre.
Ennyi,,
de mondom nem "erőből "szedem szét hanem finoman ,nem feszegetve,ezért nem látszik rajta szinte semmi.Készítettem is pár újabb fotó 1 restaurált 3as Corgi Capri-ról amin tényleg meg sem lehetne mondani hogy szét volt szedve,,,
Attachments
zöld corgi 2.kép.jpg
zöld corgi capri.jpg
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Kapeti »

Sziasztok itt is!
gridoux mondta, nézzek be ide... :-D
Ha rajtam múlik tuti lesz 1:10-es Capri RC bódé is, csak először az 1:1-et hadd simogassam egy kicsit... ;-)

Üdv

P.
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Kapeti »

Vákuumformázás:
A PET-G-t szerintem 80°C köré kell melegíteni, hogy formázható legyen...
Igazából sosem mértem, mert látszik rajta, mikor jó hőmérsékletű.
Ha pozitívra húztok egy 1:10-es héjat, ahhoz kb. egy 40x60cm-es darab kell.
Ezt egyenletesen kell felmelegíteni, ahhoz pedig teljesítmény szükséges.
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by TÉCSÉ »

Nem akartam új témát nyitni ennek , de valaki Szolnok felé "kapirgált" a napokban - találtam a környékbelieknek programot :

http://www.facebook.com/#!/events/529932380364605/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:Vákuumformázás:
A PET-G-t szerintem 80°C köré kell melegíteni, hogy formázható legyen...
Igazából sosem mértem, mert látszik rajta, mikor jó hőmérsékletű.
Ha pozitívra húztok egy 1:10-es héjat, ahhoz kb. egy 40x60cm-es darab kell.
Ezt egyenletesen kell felmelegíteni, ahhoz pedig teljesítmény szükséges.
na ez már a mók topikba kellene hogy menjen, de ez lenne a tervbeli melegítő egység, a tetejére fabrikált kerettel:
DSCF6237.JPG
a műhely fűtésén kivűl eddig csak teafőzésre és kaja melegítésre használtuk, de 80 fokot biztos tud egy elég nagy felületen...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Kultikus Kegytárgyak

Post by Tibi »

Bogyo28 wrote:
na ez már a mók topikba kellene hogy menjen, de ez lenne a tervbeli melegítő egység, a tetejére fabrikált kerettel:

a műhely fűtésén kivűl eddig csak teafőzésre és kaja melegítésre használtuk, de 80 fokot biztos tud egy elég nagy felületen...
még légkeveréses dobozt is lehet gyártani ha van selejtes számítógép venti, tudnak azok lassan is forogni ?
1980 Capri MK3
Post Reply