Bioetanol???

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Bioetanol???

Post by Blant »

Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: Bioetanol???

Post by vasparipa »

Blant wrote:Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?
Aha...A Technikai kérdések közt van valamilyen oktánszámos topic...abban fejtegetik a témát.
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
Natalie Driver Gabe

Re: Bioetanol???

Post by Natalie Driver Gabe »

Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: Bioetanol???

Post by vasparipa »

Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Bioetanol???

Post by Pudva »

vasparipa wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.
Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: Bioetanol???

Post by vasparipa »

Pudva wrote:
vasparipa wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.
Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!
Mondanám, hogy igen...Szerintem fele-fele arányban nyugodtan tankolhatod, ez még nem igényel semmiféle állítgatást a mocin. Kb. 100 forinttal olcsóbb litere, mint a benzin ( Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sört :-D ).
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Bioetanol???

Post by Pudva »

vasparipa wrote: Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sört :-D
Viccelsz? Az teljesen jó 8-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: Bioetanol???

Post by Zacy »

Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
Natalie Driver Gabe

Re: Bioetanol???

Post by Natalie Driver Gabe »

Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.
mondjuk karbistól hallottam.
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Bioetanol???

Post by VipeR-T »

Én egy ideje ilyen átalakításokat csinálok, de a Caprinak nem álltam neki. Tisztán elméleti tehát a következő pár sor. Véleményem szerint, mivel az etanol üzemhez teljesen és merőben más hidegindítási és hideg üzemi dúsítás tartozik, ezért karburátoros autókat igen körülményes 100%-osan átalakítani erre. Példaként, ha a meleg üzemhez képesti dúsítás mondjuk 0 °C hőmérsékleten benzin esetében +30%, etanol esetében +200%. Egy üzemmeleg motort feltételezve elegendő az etanolhoz a kb +20% dúsítás, ami karburátor esetén is megoldható, de szaktudás hiányában nem tudnám megmondani, hogy egy karbit hogy kellene ahhoz belőni, hogy a bemelegedési időszakban is viszonylag normális etanol-levegő keveréket állítson elő. Injektoros autóknál egyszerű, az átalakító szettben levő kütyüvel minden hőmérsékletre beállítható hidegindítási illetve hideg üzemi dúsítás. Egyszóval a fő probléma, hogy nem ugyanolyan arányú plusz dúsítás kell az etanolnak minden hőmérsékleten, és ezt nem tudom hogy karbin hogy lehet elérni, hogy meleg üzemben 20%-ot dúsítson, hidegindításkor meg 200%-ot. Szerintem rendesen sehogy. Egyébként már kis mennyiségű benzin is nagyban javítja az etanol hidegindítási paramétereit, ezért a tapasztalatok alapján 50-50%-al a legtöbb motor problémamentesen elmegy. Probléma lehet, hogy a lambda-szonda hiánya miatt nehezebben észlelhető, ha elszegényedik a keverék, ami hosszú távon a kipufogószelepek elégésével fenyegethet. (Bocs ha esetleg tévesek az információim, a legjobb tudásom szerint szedtem össze ezeket)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Bioetanol???

Post by SONI »

A karburátoros szakamber azt mondta, hogy bioetanolhoz nagyobb fuvóka kell és nagyobb elő gyújtás.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Bioetanol???

Post by Bogyo28 »

SONI wrote:A karburátoros szakamber azt mondta, hogy bioetanolhoz nagyobb fuvóka kell és nagyobb elő gyújtás.
és nehéz megoldani hogy ha nincs etanol a közelben, tiszta benzinnel hogy mész...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: Bioetanol???

Post by Zacy »

Natalie Driver Gabe wrote:
Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.
mondjuk karbistól hallottam.
Jól hallottad, ez így van, picit többet kajál, de ha a karbidat nem állítod akkor csak felesben lehet. 30-70 aránynál már át kell fúvókázni. Mi felesben használjuk, semmi hidegindítási gond nem volt vele, és nem is kajált belőle lényegesen többet ( max pár decivel, de mivel még nem volt tele a tank nem tudtuk lemérni).
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: Bioetanol???

Post by Zacy »

VipeR-T wrote:Én egy ideje ilyen átalakításokat csinálok, de a Caprinak nem álltam neki. Tisztán elméleti tehát a következő pár sor. Véleményem szerint, mivel az etanol üzemhez teljesen és merőben más hidegindítási és hideg üzemi dúsítás tartozik, ezért karburátoros autókat igen körülményes 100%-osan átalakítani erre. Példaként, ha a meleg üzemhez képesti dúsítás mondjuk 0 °C hőmérsékleten benzin esetében +30%, etanol esetében +200%. Egy üzemmeleg motort feltételezve elegendő az etanolhoz a kb +20% dúsítás, ami karburátor esetén is megoldható, de szaktudás hiányában nem tudnám megmondani, hogy egy karbit hogy kellene ahhoz belőni, hogy a bemelegedési időszakban is viszonylag normális etanol-levegő keveréket állítson elő. Injektoros autóknál egyszerű, az átalakító szettben levő kütyüvel minden hőmérsékletre beállítható hidegindítási illetve hideg üzemi dúsítás. Egyszóval a fő probléma, hogy nem ugyanolyan arányú plusz dúsítás kell az etanolnak minden hőmérsékleten, és ezt nem tudom hogy karbin hogy lehet elérni, hogy meleg üzemben 20%-ot dúsítson, hidegindításkor meg 200%-ot. Szerintem rendesen sehogy. Egyébként már kis mennyiségű benzin is nagyban javítja az etanol hidegindítási paramétereit, ezért a tapasztalatok alapján 50-50%-al a legtöbb motor problémamentesen elmegy. Probléma lehet, hogy a lambda-szonda hiánya miatt nehezebben észlelhető, ha elszegényedik a keverék, ami hosszú távon a kipufogószelepek elégésével fenyegethet. (Bocs ha esetleg tévesek az információim, a legjobb tudásom szerint szedtem össze ezeket)
Az hagyján hogy a szelep elég, de képes átlukasztani a dugattyútetőt.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: Bioetanol???

Post by DavidMolnar »

Tapasztalat(2.0 OHC@10.8CR Ford 1V 1.6 karbi): 31fokos előgyújtással mentem tiszta E85 üzemben becsörgés nélkül(ellenben melegen már nem indult újra az előgyújtás miatt). 10 helyett 14 litert kért, de az élmény megfizethetetlen volt, nagyon nyomatékos lett a jószág, ami kellett is, mert hosszú difi áttétellel van alatta(2-esben 120-nál eltört egy szelephimba...). Sajnos még nem lehet sok kúton kapni, E85-re állított karbival meg benzin tankolni elég szar.
Image
Post Reply